دسته روی در آستارا ممنوع است

مهدوی گفت: تا آخرین روز دهه اول محرم هرگونه راه اندازی دسته‌‌های عزاداری در شهرستان آستارا ممنوع و با متخلفان برخورد می شود.

«جمشید مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: براساس ابلاغیه ستاد مبارزه با کرونا و تاکید امام جمعه هرگونه دسته روی مسجد به مسجد، تکایا و هیئت های مذهبی در سطح شهرستان آستارا ممنوع است.

 

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد بندر آستارا با بیان اینکه این مصوبه تا آخرین روز دهه اول محرم اجرا و با متخلفان برخورد می‌شود، افزود: این دستورالعمل به تمامی مساجد، تکایا و هیئت های مذهبی شهرستان آستارا ابلاغ شده است.

 

وی تصریح کرد: مراسم های عزاداری فارغ از وضعیت‌های چهارگانه تعیین شده قرمز، نارنجی، زرد و آبی در فضای باز با یک سوم ظرفیت فضای بسته با ارتفاع ۶ متر و یک چهارم ظرفیت مکان برگزار شود.

 

مهدوی با اشاره به اینکه مراسم زنجیرزنی و سینه‌زنی در محل مراسم بدون جابه جایی مجاز است، گفت: استفاده از طبل، سنج، و وسایل مشابه در برگزاری مراسم با اولویت شخصی بودن بلامانع؛ در غیراینصورت با انجام گندزدایی قبل از استفاده شخص بعدی منعی ندارد.

 

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد بندر آستارا در پایان ازشهروندان خواست، در عزاداری‌ها، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

کد خبر 1085379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha