هیئت‌های مذهبی مجازی در بقاع متبرکه گیلان راه اندازی شد

حجت الاسلام علیزاده از راه‌اندازی هیئت‌های مذهبی مجازی در بقاع متبرکه گیلان در قالب طرح بصیرت عاشورایی خبرداد.

حجت‌الاسلام «ستار علیزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با تسلیت ایام عزاداری سید الشهدا (ع) با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی برای چندمین سال متوالی در استان اظهار کرد: این طرح به‌منظوز تبیین معارف اسلامی، تبیین قیام عاشورا و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و خدمت رسانی فرهنگی به زائران و عزاداران حسینی اجرا می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه امسال این طرح با تشکیل قرارگاه سیدالشهدا(ع) در استان و شهرستان‌ها برنامه ریزی شد افزود: نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی به‌ویژه در شرایط کرونایی امروز و تشریک مساعی نهادهای دینی و مذهبی از دیگر رسالت‌های این قرارگاه است.

 

وی همه بقاع متبرکه، مساجد و اماکن مذهبی را مجری این طرح دانست و از برگزاری آن به صورت ویژه در یکصد بقعه متبرکه با حضور بیش یکصد مبلغ اعزامی به مناطق محروم و وعاظ و مداحان در مناطق شهری و روستایی خبر داد.

 

علیزاده برگزاری نماز جماعت، قرائت قرآن، سخنرانی، مداحی، سینه‌زنی و روضه‌خوانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز مساجد و بقاع را از برنامه‌های بصیرت عاشورایی عنوان کرد و افزود: به دلیل جلوگیری از زنجیره انتقال کرونا، کمک به کادر درمان و تامین سلامت مردم هیئت‌های مذهبی مجازی در بقاع متبرکه راه اندازی شده است.

 

وی برپایی روضه‌های خانگی و چهارپایه خوانی را به‌منظور رعایت پروتکل‌ها در عزاداری حسینی مورد اشاره قرار داد و تاکیدکرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عزاداری‌های حسینی به نفع سلامت مردم وکمک به کادر درمان است که در این روزهای کرونایی فشار سخت روحی و جسمی را متحمل شده‌اند.

کد خبر 1085380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha