امام حسین(ع) مصداق بارز هدایتگری جامعه است/ تلاش برای هدایت فردی

حجت الاسلام همتی گفت: امام حسین(ع) مصداق بارز هدایتگری در بین افراد بوده و الگویی برای امروز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «شهاب همتی» در مراسم عزاداری امام حسن(ع) در جمع نمازگزاران کانون فرهنگی و هنری جوانان بهشت تیران اظهارداشت: یکی از نقش های پر رنگ و شاخص امام حسین(ع) در قیام کربلا و یکی از ویژگی های آن امام(ع) هدایتگری او است.

 

امام جماعت مسجد امام علی(ع) تیران افزود: امام حسین(ع) مصداق بارز هدایتگری در بین افراد بوده و الگویی برای امروز جامعه است تا همه برای هدایت و جلوگیری انحراف همدیگر تلاش و همت کنیم.

 

وی با بیان اینکه سالار شهیدان به روش های مختلف در روزهای ورودش به کربلا برای هدایتگری کار کردند، تصریح کرد: حر یکی از نجات یافتگان از بند اسارت دشمن بود که به واسطه هدایت گری امام حسین(ع) به از مسیر اشتباه دور و عاقبت به خیر شد.

 

حجت الاسلام همتی خاطرنشان ساخت: عمر ابن سعد دو بار مورد هدایت امام(ع) قرار گرفت اما نیازهای دنیایی و وابستگی به زیبایی های دنیا مانع از فهم واقعیت و ترک سپاه دشمن شد.

 

وی اضافه کرد: این نقش امام حسین(ع) برای بسیاری از سپاهیان دشمن اجرا شد اما برخی به دلیل مسائل دنیایی و عدم درک واقعیت مسیر اشتباه خود را طی کردند.

 

*تلاش برای هدایت فردی

 

امام جماعت مسجد امام علی(ع) تیران با بیان اینکه انسان ها به هدایتگری از درون و بیرون نیاز دارند، گفت: برای اینکه هدایت بشویم و راه اشتباه نرویم باید تلاش کنیم و واقعیت ها را بیاموزیم.

 

وی ادامه داد: توسل به ائمه معصومین(ع) یکی از دیگر روش ها برای هدایت و رشد یافتگی است که در کنار تلاش و کوشش می توانیم بدست آوریم و همین دوستی با اهل البیت(ع) انسان را حفظ می کند.

 

امام جماعت مسجد امام علی(ع) تیران با بیان اینکه برخی از افراد تحت تاثیر فشار و به دلیل بی اطلاعی در مسیر دشمن قرار می گیرند، افزود: هدایت گری نقش مهمی در بیداری افراد دارد که برخی از یاران دشمن به دلیل اشتباه و فشار حاکمان آن زمان در مخالفت با امام زمان خود وارشد شدند.

کانون فرهنگی و هنری جوانان بهشت در مسجد امام علی(ع) منطه 2 شهر تیران واقع شده و جز 10 کانون با امتیاز بالا در طرح ایران قوی بوده است که همه شب مراسم عزاداری در این مرکز برگزار می شود.

کد خبر 1085406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha