شب خاطره شهید حاج مسعود غمیان در سنندج برگزار شد

به همت حوزه هنری استان کردستان در‌ آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی و سالروز شهادت شهید حاج مسعود غمیان از شهدای پیشمرگ مسلمان‌کرد شب خاطره ‌آن شهید والا مقام در جوار شهدای گمنام سنندج‌ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، در آستانه سی و یکمین سالروز شهادت شهید حاج مسعود غمیان با حضور خانواده شهداء، همرزمان، ایثارگران و خانواده آن شهید، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، رئیس حوزه هنری استان کردستان، مدیران و جمعی از بازاریان سنندجی شب خاطره‌ای در جوار شهدای گمنام سنندج برگزار شد.

 


در این مراسم که به همت‌ حوزه‌ هنری‌ کردستان و‌ مشارکت صدا و سیمای‌ مرکز‌ کردستان، اداره‌کل بنیاد‌شهید و امور ایثارگران، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد، همرزمان آن شهید حاج جمیل الیاسی، عبدا... جعفری و سرهنگ عسکری خاطراتی از ویژگی‌های اخلاقی و اجتماعی و فرماندهی آن شهید را بازگو کردند.

 


اجرای نی نوازی و شعر خوانی علی احسان فریدونی و خانم عبدالملکی  و تجلیل از خانواده شهید حاج مسعود غمیان با حضور مسئولین و عطر افشانی مزار شهدای گمنام  از دیگر بخش های این برنامه بود.

 

حاج مسعود غمیان در پنجم آذرماه سال 1318 در سنندج به دنیا آمد و بعد از طی دوران کودکی و پایان تحصیلات ابتدایی، به فراگیری علوم دینی پرداخت و در کنار این مهم در کنار پدر خود در بازار مشغود به فعالیت شد.

 

وی پس از آشنایی با اندیشه های حضرت امام(ره) در دهه پهل از رهروان مکتب خمینی بود و برای مبارزه با رژیم صهیونیستی سفرهایی را به جنوب لبنان داشت که در این سفرها با شهید چمران نیز بوده‌اند.

 


حاج مسعود همزمان با شکل گیری تظاهرات مردمی بر علیه رژیم منحوس پهلوی در سنندج مشارکت فعالی داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از موسسین تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در این شهر بود.

 


وی پس از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت سپاه درآمد و در جریان پاکسازی منطقه از لوث ضدانقلاب رشادت های زیادی از خود به نمایش گذاشت و به همین دلیل چندین نوبت از سوی ضدانقلاب ترور شد که در یکی از این حوادث وی به درجه جانبازی 60 درصد نائل آمد.

 


دشمنی ضدانقلاب از حاج مسعود غمیان همچنان ادامه داشت تا اینکه در روز 28 مرداد ماه سال 1369 بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از سوی گروهک های ضدانقلاب ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر 1085465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha