فوتی های امروز کرونا؛ امروز بیشتر از دیروز

سیاست های دولت مبنی بر تعطیلی سراسری کشور نیز در کش و قوس محدودیت های معین شده و جریمه های اعمال شده بی نتیجه مانده آنچنان که فوتی های امروز بیش از دیروز است.

خبرگزاری شبستان - البرز: روند شیوع بیماری کرونا از جریان واکسیناسیون جلو افتاده است. مشاهدات میدانی از روند زندگی مردم نیز نشان می دهد که سبک زندگی مردم تغییر نکرده و همچنان ملاحظات بهداشتی و قوانین معین شده ستاد ملی مقابله با کرونا آنگونه که باید رعایت نمی شود.

 

دلهره و نگرانی کادر درمانی و پزشکی نیز گویای جریان خاموش مرگ بی شماری از مردم است، در این بین مدافعان سلامت نیز پس از گذشت ۱۸ ماه از شیوع بیماری کرونا تاب آوری و آستانه صبرشان پایین آمده است. 

 

سیاست های دولت مبنی بر تعطیلی سراسری کشور نیز در کش و قوس محدودیت های معین شده و جریمه های اعمال شده بی نتیجه مانده آنچنان که فوتی های امروز بیش از دیروز است.

 

وضعیت استان البرز با مرکزیت شهر کرج و تردد مسافران به عنوان محورهای مواصلاتی ۱۴ استان کشور در وضعیت قرمز کرونایی است و این در حالی است که مسئولان نسبت به نبود تخت های بیمارستانی برای بیماران کرونایی هشدار داده اند.

 

 

راه مقابله با کرونا تغییر سبک زندگی مردم است

 

 

« محمد فتحی» در جریان روند رو به افزایش آمار بیماران کرونایی در البرز به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در استان البرز ۳۰ بیمار بدحال کرونایی جان خود را از دست دادند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: همچنین طی این روز ( دوشنبه ۲۵ مرداد) ۲۰۶ بیمار با علائم کرونایی به تخت های بیمارستانی منتقل و تحت درمان قرار گرفتند. 

 

وی با اشاره به اهمیت رعایت قوانین بهداشتی و الزامات ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۳۳۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان تحت درمان و مراقبت های پزشکی قرار دارند که به جرأت می توان گفت این جریان تاب آوری کادر درمان را کاهش داده است.

 

به گفته فتحی از میان ۵۸ هزار و ۵۸۶ بیمار کرونایی از نخستین ایام شیوع بیماری کرونا، ۵۲ هزار و ۱۵۰ نفر بهبودی کامل یافته اند و به آغوش خانواده بازگشتند.

 

فتحی اظهار کرد: آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان البرز در طول شیوع بیماری کرونا به ۵ هزار و ۸۲ نفر می رسد و این زنگ هشداری است برای آن که مردم به خودشان بیایند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: راهکار اصلی برای مقابله با این بیماری ویروسی تغییر سبک زندگی مردم در قالب رعایت قوانین بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی است.

 

 

کرونا تهدید جدی برای سلامت روان آحاد جامعه

 

سازمان بهداشت جهاني (2004) سلامت رواني را به عنوان حالتي از بهزيستي كه درآن فرد توانمندي خود را شناخته از آنها به نحو موثر و مولد استفاده كرده و براي اجتماع خويش مفيد است تعريف مي‌كند.

 

به طور كلي بهداشت رواني ايجاد سلامت روان به وسيله پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي رواني، كنترل عوامل موثر بروز آن، تشخيص زودرس، پيشگيري از عوامل ناشي از برگشت بيماريهاي رواني و ايجاد محيط سالم در برقراري روابط صحيح انساني است(ميلاني فرد، 1386).

 

حالتی از بهباشی (آرامش و آسایش) که در آن فرد توانایی های شخصی خود را شناخته، می تواند با فشارهای طبیعی (معمولی) زندگی مقابله کند، می تواند بهره وری و ثمردهی شغلی داشته باشد و قادر است در جامعه نقش مهمی  داشته باشد( در جامعه مشارکت معنی داری داشته باشد). (وهو، 2004)

 

فاطمه دانایی در رابطه با اهمیت و ارتباط سلامت روان و مقابله با کرونا به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: محیط سالم و دور از یأس و اضطراب مهمترین عامل در سلامت روانی است موضوعی که این روزها با توجه به شیوع بیماری ویروسی کرونا بسیاری از خانواده ها را درگیر کرده است. 

 

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی افزود: فقدان عزیزان آن هم در اثر ابتلا به یک بیماری ناشناخته ویروسی مسئله بزرگی برای خانواده ها است به ویژه آنکه مدت زمان طولانی جامعه با آن مواجه بوده است. 

 

وی با اشاره به ضرورت اتخاذ تدابیر معین به منظور آگاهی از تغییرات اساسی در سبک زندگی با هدف مقابله با کرونا بیان کرد: برای گذر از این بحرانی که سلامت روان جامعه را تهدید می کند تنها راه ممکن رعایت قوانین و شیوه نامه های بهداشتی است.

 

گذر از موج بیماری کرونا تنها با اقدام عملی همگان ممکن است

 

« ناصر مقدم» نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا و آگاهی بخشی به مردم گفت: مدیریت جو روانی در جریان شیوع بیماری کرونا با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز آغاز شد. 

 

مسئول مدیریت جو روانی مقابله با کرونا استان البرز افزود: گذر از موج بیماری کرونا تنها با اقدام عملی همگان ممکن است، امروز مردم باید دلسوز خود باشند و به این باور برسند که تنها راه رهایی از این بیماری ویروسی اقدام عملی برای تغییر سبک زندگی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: اجرای صحیح شیوه های بهداشتی و مقررات معین شده راه رهایی از بیماری کرونا است.

 

عزم عمومی برای ریشه کن شدن کرونا لازم است

 

هزینه های درمانی و سرسام آور بیماری کرونا، گرفتار شدن خانواده ها، هزینه کردهای بالای دولت در جریان مقابله با کرونا و هجمه های متعدد نسبت به سلامت روان جامعه از جمله مسائلی است که نشان می دهد تنها عزم عمومی می تواند در برابر این بیماری ویروسی مقابله کند.

 

گزارش از مجتبی دانایی

 

کد خبر 1085478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha