حرکت کاروان های خودرویی در روز تاسوعای حسینی ازبقاع متبرکه کرمانشاه

حجت الاسلام صالحی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید آن در روز تاسوعا حرکت کاروان‌های خودرویی عزای حسینی(ع) از ۷ بقعه متبرکه استان حرکت می کنند.

حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:نباید در شرایط کرونایی به گونه ای عزاداری کرد که سلامت مردم به مخاطره بیفتد و بهانه‌ای دست افرادی داده شود که بخواهند با مکتب اهل بیت(ع) بازی کرده و به مقدسات توهین کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه  افزود: به جهت رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از تجمع مردم در بقاع متبرکه به جای دسته روی، کاروان های خودرویی از مبدا هفت بقعه متبرکه در صبح روز تاسوعای حسینی علیه السلام حرکت خواهند کرد.

 

وی  خاطر نشان کرد: امیدواریم‌به حرمت امام حسین (ع) شر این بیماری همه گیر از سر ما کم شود و بتوانیم همچون گذشته شاهد اجتماعات گسترده مردمی دربرنامه ها باشیم .


حجت الاسلام صالحی اظهار کرد:همراهی هیئات مذهبی برای برگزاری مراسم مطابق با رعایت پروتکل‌ها و در فضای باز موجب خواهد شد که هم عزاداری به نحو درست انجام شود و هم آسیبی به سلامت مردم وارد نشود.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: این کاروان ها در صبح روز تاسوعا از بقاع متبرکه امامزاده ابراهیم علیه السلام کرمانشاه، امامزاده ابراهیم علیه السلام کنگاور، امامزاده مهدی علیه السلام هرسین، امامزاده باقر علیه السلام بیستون، امامزاده علی اکبر علیه السلام اسلام آباد، بقعه احمد ابن اسحاق (ره) سرپل ذهاب و امامزاده احمد علیه السلام سنقر حرکت خواهند کرد.
 

کد خبر 1085494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha