تلاش دشمنان برای تحریف اسلام ناب محمدی

همانگونه که در گذشته دشمن می خواست با استفاده از شایعه و دروغ چهره واقعی اسلام را تخریب کند امروز نیز دشمنان در تلاش هستند با استفاده از ابزار دروغ و شبهه پراکنی اهداف اصلی اسلام ناب و قیام عاشورا را منحرف کنند.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: از زمان حضرت آدم تاکنون همواره نبردی میان شر و خیر بوده است و در طول تاریخ شر با استفاده از تزویر و دروغ جلوه خود را زیبا جلوه می دهد و متاسفانه طرفداران فراوانی دارد، شهید مطهری در بخشی از سخنرانی های خود به نبرد حق و باطل اشاره می کند و در همین راستا در طول حیات خود همواره تحریف های عاشورا را به مردم نشان می دادند.

 

مقام معظم رهبری می فرمایند: «قرآن به ما می‌‏گوید که از گذشته تاریخ درس بگیرید. حالا ممکن است بعضی‏‌ها بنشینند، فلسفه بافی کنند که گذشته برای امروز نمی‏‌تواند سرمشق باشد. این حرف‏‌ها را بعضی‏‌ها می‌‏گویند. می‌‏خواهند این‌ها را با شیوه‌‏های فلسفی ـ به خیال خودشان ـ درست کنند، نمی‌‏توانند! کاری به آنها نداریم. قرآن صادق مصّدق است و ما را به عبرت گرفتن از تاریخ دعوت می‌‏کند».

 

بنابراین همانگونه که در گذشته دشمن می خواست با استفاده از شایعه و دروغ چهره واقعی اسلام را را منحرف کند امروز نیز دشمنان در تلاش هستند تا استفاده از ابزار دروغ و شبهه پراکنی اهداف اصلی اسلام ناب و قیام عاشورا را منحرف کنند.

 

جنگ نرم و تبلیغات یکی از ابزارهای مهم دشمنان برای تحریف اسلام ناب است

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز می گوید: نقش حماسه عاشورا در احیای اسلام ناب محمدی نقش کاملا بی بدیلی در سرتاسر تاریخ اسلامی است، برجستگی هایی که قیام امام حسین (ع) داشت را باید روزها و ساعت ها مورد بررسی قرار داد.

 

«حجت الاسلام عبدالرضا رستگار» می افزاید: دنیای استکبار بعد از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) برای به انحراف کشیدن نهضت جهانی اسلام تلاش های بسیاری کرد و بررسی این تلاش های دشمنان برای همه مسلمانان لازم و ضروری است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از قیام عاشورا برگرفته است اضافه می کند: ما اگر بخواهیم اواخر عمر با برکت پیامبر (ص) تا واقعه عاشورا را مورد بررسی قرار دهیم 50 سال از آن زمان می گذرد و اگر خون مبارک امام حسین (ع) نبود امروز این اسلام ناب محمدی را شاهد نبودیم، قطعا انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) مجددا پس از دوران طاغوت اسلام ناب محمدی را احیا کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اعلام اینکه واقعه عاشورا عبرت های بسیاری دارد تصریح می کند: دشمنان همواره در طول تاریخ با اسلام ناب محمدی دشمنی های بسیاری داشند در سوره نحل آیه 36 آمده است: «ما در هر امتی رسولی برانگیختیم که خدای یکتا را بپرستید و از طاغوت اجتناب کنید! خداوند گروهی را هدایت کرد و گروهی ضلالت و گمراهی دامانشان را گرفت؛ پس در روی زمین بگردید و ببینید عاقبت تکذیب‌کنندگان چگونه بود» مبارزه طاغوت با عبودیت خداوند همواره در طول تاریخ بوده است.

 

وی راه های مبارزه دشمنان را سه روش عنوان کرد و ادامه می دهد: جنگ نیمه سخت، جنگ سخت و جنگ نرم روش های دشمنان برای نابودی اسلام ناب محمدی بود، ما در تاریخ می خوایم که هنگامی که امیرالمومنین به شهادت رسید بسیاری از مردم شام از اینکه امام علی (ع) در مسجد به شهادت رسید تعجب کردند، این همان تبلیغات جنگ نرم دشمنان است که امروزه نیز بسیار توسعه یافته است.

 

حجت الاسلام رستگار با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی نیز با همین سه روش در تلاش برای نابودی انقلاب هستند عنوان می کند: تبلیغات دشمنان به حدی بود که مردم کوفه برای قتل امام حسین (ع) نیت قربه الی الله می کردند و این همان تبلیغات و جنگ نرم است، جنگ نرم و تبلیغات یکی از ابزارهای مهم دشمنان برای تحریف اسلام ناب است.

 

ترویج عزاداری ها عجیب برای تحریف ذهن ها از اهداف قیام عاشورا

کارشناس مسائل اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار می کند: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری همواره نسبت به آن تاکید دارند موضوع تحریف است، ما اگر به تاریخ نگاهی انداخته باشیم می بینیم که زر، زور و تزرویر همواره ابزاری مهم برای تحریف جریانات اساسی بوده است.

 

«حجت الاسلام علی محسناوی» ابراز می کند: در صلح امام حسن (ع) با معاویه زر و سکه های طلا مهمترین ابزاری بود که لشکر امام حسن (ع) را از به تفرقه انداخت به گونه ای که حتی سردار لشکر امام نیز فریب سکه های طلا را خورد، بنابراین همواره دشمنان برای تحریف افکار تاثیرگذار به تحریف دست می زدند.

 

وی با اشاره به اینکه در واقعه عاشورا عاملی که مردم کوفه را از کمک به امام حسین (ع) منصرف کرد زور و تزویر بوده است اذعان می کند: در روایت آمده است که مردم کوفه یکصدهزار نامه برای امام نوشتند، اما با ورود معاویه و ترس از لشکر شام و همچنین تطمیع خواصی چون عمربن سعد که آرزوی حکومت بر ایران را داشت باعث شد که مردم کوفه از کمک به امام منصرف شوند.

 

این کارشناس مسائل اجتماعی قیام عاشورا را عنصر اصلی در حفظ اسلام ناب محمدی می داند و تاکید می کند: امام حسین (ع) در نامه ای به برادر خود می فرمایند که من تنها برای اصلاح امت جد رسول الله قیام می کنم و همین مورد باعث شد که با شهادت امام حسین (ع) تلنگری ابدی به مردم جهان وارد شود که حتی امروزه در کشورهای غیراسلامی برای قیام علیه ظلم از انقلاب عاشورا تاسی می گیرند.

 

حجت الاسلام محسناوی یاد آور می شود: امروز دشمن در صدد تحریف بنیادهای اساسی قیام عاشورا است و در همین راستا شبهه ها و انحرافات بسیاری از جمله عزاداری های عجیب و غریب، قمه زنی و ... را رواج می دهد که ذهن های شیعیان جهان را از مسیر اصلی قیام عاشورا دور نگاه دارد.

 

کد خبر 1085532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha