برگزاری شب شعر عاشورایی با حضور شاعران اهل تشیع و تسنن در زیرکوه

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی زیرکوه از برگزاری شب شعر عاشورایی با حضور بیش از ۱۲ نفر از شاعران اهل تشیع و تسنن در زیرکوه در مدح امام حسین (ع) به مناسبت ماه محرم خبر داد.

«سیدهاشم نبوی آبیز» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا دست و بال حوزه فرهنگی همچون حوزه های مذهبی در زمینه اجرای برنامه های مختلف در ماه محرم بسته شده است.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی زیرکوه در ادامه بیان کرد: از ابتدای ماه محرم در بخش فرهنگی فعالیت هایی از جمله تهیه و پخش پوستر با مضامین مذهبی و تبلیغی جهت رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای مجازی انجام شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری شب شعر در زیرکوه گفت: از اولین شب ماه محرم بحث برگزاری شب شعر با حضور 60 نفر از شاعران برجسته این شهرستان در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته است.

 

نبوی آبیز به برگزاری مسابقه عکش و دلنوشته «عاشورایی» اشاره کرد و افزود: این مسابقه برای سنین زیر 12 سال برگزار می شود و علاقمندان تا 15 شهریور مهلت دارند تا در این مسابقه شرکت کنند.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی زیرکوه در ادامه بیان کرد: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع محرم حسینی برای رده سنی پنج تا 12 سال نیز در دستور کار قرار دارد و علاقمندان تا پنجم شهریورماه می توانند آثار خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زیرکوه تحویل بدهند.

 

وی در خصوص برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی بحث برگزاری مراسم تعزیه خوانی در 2 مکان این شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز در دستور کار قرار دارد.

 

نبوی آبیز در پایان عنوان داشت: به مناسبت ماه محرم شب شعر «عاشورایی» با حضور بیش از 12 نفر از شعرای اهل سنت و اهل تشیع شهرستان زیرکوه در مدح امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

کد خبر 1085549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha