برگزاری اولین‌سوگواره ملی و مجازی حسین(ع) شهید راه قرآن

مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: بسترهای فضای مجازی پس از شیوع ویروس منحوس کرونا به یکی از ارکان اصلی برنامه ها و فعالیت های جوامع بدل شده و فعالیت های فرهنگی، مذهبی و قرآنی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سید مجتبی عظیمی نژاد مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم در گفت و گو با خبرگزاری شبستان، با اشاره به این که  بسترهای فضای مجازی پس از شیوع ویروس منحوس کرونا به یکی از ارکان اصلی برنامه ها و فعالیت های جوامع بدل شده و  فعالیت های فرهنگی، مذهبی و قرآنی نیز از این قاعده مستثنی نیست گفت: کارگروه قرآن عملیات محرم در ایام محرم و صفر بدلیل وجود محدودیت های کرونایی قسمت اعظمی از فعالیت های خود را به فضای مجازی اختصاص داده که در قالب اولین سوگواره ملی و مجازی حسین(ع)شهید راه قرآن ، با مشارکت ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور و با محوریت استان های تهران،اصفهان،کرمان،همدان و گلستان از ابتدای محرم کار خود را آغاز کرده و ان شاءالله تا پایان تابستان فعالیت خود را ادامه خواهد داد.


عظیمی نژاد گفت: هر یک از استان های محوری با بهره گیری از تمامی امکانات خود در بسترهای مجازی اعم از سایت ها، پیج های اینستاگرام، کانال ها و اپلیکیشن های مختلف بصورت یکپارچه و هماهنگ با شعار محوری "ما نسل به نسل در پناهت هستیم" و شعار قرآنی "راه قرآن پیام عاشورا" این سوگواره ملی را برگزار می کنند.


مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم خاطر نشان کرد: در این سوگواره که با هدایت،حمایت و نظارت سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شده، برنامه های مختلفی برای مخاطبین و علاقه مندان به ساحت مقدس قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بسترهای فضای مجازی و در اقصی نقاط کشور پیش بینی شده که از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری مسابقات روزانه تفسیر قرآن کریم و کتابخوانی همراه با اهدای هدایا به برگزیدگان، برگزاری مسابقات هنری با موضوع محرم و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) شامل عکاسی،فیلم کوتاه،پادکست،موشن گرافی،نقاشی و...، برگزاری پویش های ملی هزاران ختم قرآن کریم در ایام محرم و صفر، هزاران ختم سوره مبارکه فجر در روز عاشورا، پویش تلاوت دسته جمعی سوره مبارکه فجر، پویش تلاوت معنا محور قرآن کریم در ابتدای هر مراسم عزاداری، پخش زنده تجمعات و هیات های عزاداری شاخص قرآنی استان های کشور در صفحات مجازی و... اشاره کرد‌.


عظیمی نژاد تصریح کرد: این سوگواره با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و معارف غنی و ناب قرآن کریم و ایجاد روحیه مقاومت،شجاعت،بصیرت،جهاد و توجه بیش از پیش به الگوهای انسان ساز قرآن کریم در جامعه به ویژه در جوانان و نوجوانان و با مشارکت مساجد،حسینیه ها،هیئات مذهبی و موسسات و خانه های قرآن در سراسر کشور در حال برگزاری است.


وی گفت: در این سوگواره سعی شده آیات متناسب با فلسفه و پیام های قیام امام حسین(ع)، جهاد، شهادت، آیات منتسب به شخصیت والای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و آیاتی که وجود نازنین ایشان در طول واقعه عاشورا تلاوت فرموده و به آن اشاره کردند به عنوان آیات محوری و هدف گذاری شده مورد استفاده قرار گیرد.


مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم خاطر نشان کرد: علاوه بر تولیدات ادارات امور قرآنی  استانها در فضای محرم و قرآن کریم، قسمت اعظمی از محصولات این سوگواره به تولیدات مردمی و عکس ها و فیلم های ارسالی از آنان اختصاص یافته و به نوعی مشارکت مردمی در این برنامه ها کاملا مشهود و محسوس است.
علاقه مندان به شرکت در سوگواره ملی و مجازی حسین(ع) شهید راه قرآن می توانند جهت  شرکت و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی تلاوت به آدرس WWW.TELAVAT.IR و پیج اینستاگرامی ستاره باران به آدرس SETAREBARAN_IR@ مراجعه فرمایند.

 

 

 

کد خبر 1085554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha