کاروان «نوکری» قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در روستاهای محروم خراسان جنوبی

به مناسبت دهه اول ماه محرم، کاروان «نوکری» قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع) در روستاهای محروم و مرزی خراسان جنوبی برای اقامه‌ عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حضور می‌یابد.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ اینکه در ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری در مختصات سرزمین نینوا چه اتفاقاتی رخ داد و آدم های آن روزگار چه کردند که آزادگان حقیقت جوی سراسر جهان امروز برخی را تحسین و دیگرانی را نفرین می کنند تنها یک بعد ماجراست،‌ اما بعد دیگر این داستان راز اراده ای است که با گذشت بیش از ۱۳ قرن از عاشورا،‌ هنوز داغ آن را به شکلی تازه نگه داشته که در روستاهای دورافتاده نیز در سوگ سید شهیدان کربلا همچون عزای فرزندشان اشک ماتم می ریزند.

 

اشک ریختن و گریستن در مصائب اهل بیت (ع) به ویژه سرور آزادگان جهان، حسین بن علی (ع) نشانه عشق به آنان است و علاوه بر سازندگی های تربیتی برای سوگوار، موجب اجر و پاداش الهی در آخرت و بهره مندی از شفاعت امام حسین (ع) است؛ به گونه ای که امام صادق (ع) فرمود: امام حسین (ع) برای عزادار خود و کسی که برای آن حضرت گریه می کند؛ طلب آمرزش می کند.

 

اگرچه امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن استان در میانه موج پنجم همه‌گیری کووید- ۱۹ همه آیین‌های عاشورایی قابل برگزاری نیست اما از شور مردمان این دیار حسینی نکاسته است. قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی نیز برای دومین سال متوالی «کاروان نوکری» را راه اندازی کرده تا هیچ چیز مانع برپایی خیمه عزا حتی در روستاهای دور افتاده و مرزی استان نباشد.

 

قرارگاهی که در حوزه اجرای طرح‌های محرومیت زدایی پیشگام بوده و با خدمات خود به مناطق محروم باعث شده تا مردم روستاها طعم مدیریت جهادی اوایل انقلاب را حس کنند. این بسیجیان با روحیه ایثار، ایستادگی و گذشت وارد صحنه محرومیت زدایی شده و با تکیه بر سلاح ایمان و با کمترین تجهیزات و امکانات اقدامات ویژه و خدمات ماندگاری را در مناطق محروم ارایه می دهند.

 

«مهدی هنری» جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در این رابطه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: این کاروان با سفر به روستاهای دور افتاده و مرزی خراسان جنوبی حکایت مظلومیت اهل بیت(ع) را بازگو می کند و حال و هوای معنوی خاصی به فضای روستاها می بخشد.

 

وی با اشاره به حضور طلاب بومی و غیر بومی در این کاروان، افزود: این هیئت عزاداری سیار با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تاکنون در حدود ۲۵ روستای منطقه درح لانو شهرستان سربیشه مراسم عزای حسینی را برپا کرده است.

 

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون کاوران نوکری در دهستان میغان شهرستان نهبندان تا بعد از روز عاشورا حضور دارد، تصریح کرد: در این مراسم های معنوی که با استقبال مردم مواجه شده است مداحان اهل بیت (ع) نیز به نوحه‌سرایی و سینه‌زنی می‌پردازند.

 

هنری در پایان با اشاره به اینکه به منظور حفظ سلامت عزاداران حسینی توزیع ماسک و نذورات به صورت بسته بندی انجام می‌شود، تأکید کرد: با راه اندازی این کاروان نوکری می‌خواهم بگویم ارادات به امام حسین(ع) و تجلی آن در مراسم‌های عزاداری و محرم خاموشی ندارد و تعطیل‌بردار نیست.

 

 

کد خبر 1085563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha