هیئت امام حسین برخاسته از مردم است

حجت الاسلام دوستیان، گفت: هئیت امام حسین (ع) برخاسته از مردم و خواست خود مردم و آن هم ناشی از ایمان آنها است

حجت الاسلام حسن دوستیان  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: هیات های مذهبی دارای چند ویژگی است که آنها را از دیگر تشکل و جمع ها جدا و توسط مردم که علاقه به اسلام و ائمه اطهار (ع)هستند اداره و تشکیل می شود.

 

رئیس تبلیغات اسلامی قصرشیرین  افزود:  هيچ قدرتي به غير مجالس عزاي امام حسين و اهل بيت (ع) نمي تواند اين چنين مردم را يك رنگ و يك فكر و هم عقيده كند.

 

وی خاطر نشان کرد: ما مسلمانان به خصوص ما شیعیان امتیازی داریم که دیگر  ملیت ها  و ادیان دین  امتیاز  را به قدر ما ندارند و آن  اجتماعات  دینی  که به شکل  رودر رو ، چهره به چهره و نفس به نفس  تشکیل می‌شود .

 

حجت الاسلام دوستیان تصریح کرد: طبیعت کار هئیت این است که مردم با عشق ، شور و اشک بیایند زیرا طرف مجلس امام حسین (ع) این است، که اثر می‌کنند و از دل انقلاب می‌جوشد .
 

 

وی اظهار کرد: هئیت ها اساساً با محوريت هدف ترويج فرهنگ قرآن و عترت و زنده نگهداشتن سنت عزاداري در ايام شهادت سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) تشکیل و فعالیت می کنند.

 

رئیس تبلیغات اسلامی قصرشیرین با اشاره به اینکه مداحان و گویندگان مراقب حرف های غلط باشند افزود: وقت جمعیتی میلیونی نشسته اند یه حرف غلط از دهن مداح یا گوینده در می آید و  انتشار داده می شود اینجا باید محاسبه شود  که تاثیر یک حرف غلط  و نامناسب بر روی ذهن مخاطب چیست؟ زیرا  یک عده همان حرف غلط  را قبول  می کند  و بین کسانی و کسانی که این اختلاف می افتد از جهت مجاری فساد به وجود می آید و برای حرف غلطی  که یک‌نفر میزند  گاهی روضه خوان ها روضه های میخواند  که معلوم  است  خلاف بوده  اما  می خوانند  برای اینکه  مردم  را بگریانند  مثلاً منبری یا مداحی  سر منبر خطاب  به امیر المومنین  (ع) می کند و میگوید آقا هر چه  داری از امام حسین (ع)  داری؟ واقعا این چه  حرفی است  امام حسین هر چه دارد از  امیر المومنین(ع) و پیغمبر  (ص) است برخی از مداحان ما واقعا نمی فهمند و هرچه باشد می گویند.

 

حجت السلام دوستیان در پایان تاکید کرد: ما باید  قدر جوانان را بدانیم و آنها را به مسیر درست هدایت کنیم  تا دچار  دوگانگی نشوند و در محافل و هئیت ها به قرآن و معارف قرآنی اهتمام  ویژه ورزیم.

کد خبر 1085578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha