رزمایش کمک مومنانه دهه اول محرم در خراسان جنوبی برگزار می شود

هنری از اجرای چهارمین مرحله نهضت کمک های مومنانه خراسان جنوبی در ایام دهه اول محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» امروز (۲۶ مرداد) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد: در ادامه نهضت کمک مومنانه  و به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) چهارمین مرحله نهضت کمک مومنانه در ایام دهه اول محرم  امسال اجرا می شود.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب این مرحله از نهضت کمک های مومنانه نیز با محوریت مساجد و هیئات مذهبی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه کمک های مردمی با هماهنگی همه نهادها، دستگاههای اجرایی، موسسات خیریه و گروه‌های جهادی جمع آوری و در بین نیازمندان توزیع می شود، ادامه داد: با توجه به اوج گیری مجدد بیماری کرونا در استان، خانواده های نیازمند مبتلا به بیماری کرونا در اولویت کمک‌های معیشتی قرار خواهند داشت.

 

هنری با بیان اینکه ستادهای شهرستانی نهضت کمک مومنانه فعال و توزیع کمک‌ها مردمی آغاز شده و تا اوایل هفته آینده ادامه دارد، گفت: کمیته های تخصصی ذیل ستاد استانی نیز شامل کمیته آموزش و پرورش، آزادسازی زندانیان، بهداشت و درمان، نیروهای مسلح، اشتغال و غیره در این مرحله برنامه های ویژه کمیته را اجرایی خواهند کرد.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین با هماهنگی صورت گرفته از ظرفیت گروه‌های جهادی فنی مهارتی، تخصصی و پزشکی نیز در سطح استان استفاده خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به ایام محرم و نذورات مردمی با هماهنگی صورت گرفته با هیئات مذهبی و فرهنگ‌سازی بین مردم روستاها و شهرها بخشی از نذورات تبدیل به بسته های حمایتی و یا سایر کمک‌های مورد نیاز مردم خواهد شد.

 

هنری در ادامه خاطر نشان کرد: کلیه مردم عزیز و خیران نیکوکار استان می توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به تمامی پایگاه‌های بسیج در مساجد و حوزه ها تحویل دهند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا قبل از آغاز ماه محرم با کمک همه نهادها، دستگاههای اجرایی، خیرین و مردم بالغ بر ۱۰۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض و همچنین ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای افراد و مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان توزیع شده است.

کد خبر 1085635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha