لزوم واکسیناسیون فوری کارگران کارخانجات گیلان

سماکچی لزوم واکسیناسیون فوری کارگران کارخانجات گیلان را مورد تاکید قرار داد و گفت: کارگران سنگرنشینان خط مقدم جبهه تولید هستند و انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی گیلان واکسیناسیون این قشر را در اولویت قرار دهد.

«محمدرسول سماکچی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، واکسیناسیون فوری کارگران کارخانجات و در اولویت قرار گرفتن این امر را خواستار شد و اظهار داشت: کارگران سنگرنشینان خط مقدم جبهه تولید هستند که علاوه بر وضعیت سخت معیشتی متاسفانه در رسیدگی به امور اجتماعی و رفاهی مظلوم واقع می‌شوند.

 

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی گیلان توجه ویژه به قشر کارگران را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: در حالی که کرونا این ویروس منحوس بیداد می‌کند و ستاد ملی مدیریت و مقابله با کروتا تصمیم به تعطیلی عمومی می‌گیرد این کارگران سنگر‌نشینان خط اول جبهه تولید باید سر کار باشند تا مبادا کمبودی رخ دهد.

 

سماکچی ضمن تشریح وضعیت دشوار کارگران در این روزهای کرونایی و تلاششان برای سرپا نگهداشتن خطوط تولید افزود: وضعیت کارگران در تولید به نحوی است که امکان ندارد بتوانند فاصله اجتماعی را رعایت کنند و بغل هم نشستند و به کار ادامه می‌دهند بنابراین لازم است ستاد کرونای استان گیلان با فوریت واکسیناسیون این عزیزان را در دستور کار قرار دهند.

 

وی پیگیری‌ها و تلاش مضاعف دستگاه قضایی و دادگستری استان گیلان در امور مربوط به تولید و صیانت از کارخانجات را قابل تقدیر خواند و تصریح کرد: از حجت‌الاسلام «خلیلی» رییس دادگستری و «فلاح میری » دادستان مرکز استان و همچنین مجمع نمایندگان گیلان انتظار داریم برای واکسیناسیون کارگران با ستاد استانی کرونا هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

 

رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایی گیلان با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان باید واکسیناسیون کووید 19 کارگران کارخانجات استان را در اولویت قرار دهد اذعان کرد: یکی از پایه‌ها و مؤلفه‌های اساسی برای تحقق شعار رونق تولید، قشر کارگران هستند و توجه به اقتصاد، معیشت و سلامت آن‌ها امری ضروری و حیاتی است.

 

سماکچی به دیگر حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی که باید از بخش تولید و قشر کارگران به ویژه در این شرایط اسفبار کرونایی به عمل آید را نیز برشمرد و گفت: کمک به بیمه تامین اجتماعی، بخشودگی مالیاتی، دادن بن خواروبار به کارگران و بازنشستگان، پرداخت کمک هزینه مسکن و نظایر این‌ها از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

وی فشار مضاعف گرانی و تورم بر قشر کارگری به ویژه در سال 99 و چند ماهه اخیر سال 1400 را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه سفره حقوق بگیران و کارگران کوچک‌تر شده است خاطرنشان کرد: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جهادی شاهد بهتر شدن اوضاع تولید و امورات مربوط به تولیدکنندگان و کارگران باشیم.

 

کد خبر 1085711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha