تمام ظرفیت بیمارستان های جنوب غرب جهت پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است

سلمان زاده با بیان اینکه تمام ظرفیت های جدید یک هفته اخیر در بیمارستان های جنوب غرب تکمیل شده اند گفت: در حال تجهیز ورزشگاه‌ها و مصلای نمازجمعه برای بستری بیماران جدید هستیم.

«شکرالله سلمان زاده» ظهر امروز (سه شنبه ۲۶ مرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به ویروس جدید و ثبت رکورد بستری روزانه در بیمارستان های جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: تمام ظرفیت های جدیدی که در یک هفته اخیر در بیمارستان های منطقه ایجاد کرده ایم تکمیل شده و در حال تجهیز ورزشگاه‌ها و مصلای نمازجمعه برای بستری بیماران جدید هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ضمن انتقاد از عدم رعایت محدودیت ها در جنوب غرب خوزستان افزود: اگر اعلام تعطیلات سراسری صرفا جنبه تفریح برای مردم و مسئولان داشته باشد، تلاش ما به جایی نخواهد رسید و ایجاد محدودیت ها، نه تنها کارساز نیست بلکه موجب گسترش بیش از پیش بیماری در منطقه و کشور می شود.

 

وی با بیان اینکه شمار جان باختگان مبتلا به کرونا در حال افزایش است تصریح کرد: متاسفانه اگر مردم به هشدارها و محدودیت ها توجه نکنند، فاجعه ملی رخ خواهد داد و هر روز باید شاهد مرگ عزیزانمان باشیم.

 

سلمان زاده تنها راه برون رفت از بحران را رعایت شیوه نامه های بهداشتی و انجام واکسیناسیون دانست و تاکید کرد: کادر بهداشت و درمان بسیار خسته شده‌اند و تعداد زیادی از آنها نیز درگیر بیماری هستند بنابراین با کمبود شدید نیروی انسانی روبه‌رو هستیم و دست یاری به سوی نیروهای داوطلب در حوزه بهداشت و درمان دراز می کنیم تا به کمک همکاران خود بشتابند.

 

وی اضافه کرد: در صورت ادامه این روند به زودی با کمبود دارو و امکانات مواجه خواهیم پس همه با هم کمک کنیم تا علاوه بر خستگی کادر بهداشت و درمان، شرمنده مردم نباشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان همچنین به تداوم مرگ‌های کرونایی در جنوب غرب خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۷۱ مورد جدید مثبت قطعی مبتلا به کوویر ۱۹ را داشته ایم که ۲۶۵ نفر مربوط به آبادان، ۱۳۵ نفر خرمشهر و در شادگان ۷۱ مورد گزارش شده است.
 
وی با بیان اینکه از ۴۷۱ مورد مثبت جدید، ۴۳۱ نفر به صورت سرپایی ویزیت شدند عنوان کرد: تعداد این بیماران مبتلا به کرونا ویروس در آبادان ۲۳۹ نفر، خرمشهر ۱۲۳ نفر و شادگان ۶۹ نفر هستند و طی روز گذشته نیز ۸۹ نفر بستری و ۷۱ نفر نیز با بهبودی از بیمارستان ها ترخیص شده اند، بنابراین در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان ۴۶۴ نفر است.

 

سلمان زاده از فوت ۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان خبر داد و یاد آور شد: متاسفانه هفت نفر از این فوتی ها در آبادان، یک نفر خرمشهر و یک نفر در شادگان بودند.

 

کد خبر 1085726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha