۱۰ پایگاه واکسیناسیون در آستارا فعالیت دارند

بصیری‌مقدم گفت: ۱۰ پایگاه برای واکسیناسیون کرونا گروه‌های هدف در شهرستان آستارا در حال فعالیت است.

«فرید بصیری‌مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: قدرت سرایت، گسترش و شیوع نوع جدید کرونا بسیار بالاست.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان‌اینکه با افزایش بیماران نسبت به ماه‌های قبل مواجه هستیم، افزود: تعداد مراجعین بیماران کرونایی به مطب‌های خصوصی، مراکز دولتی و اورژانس بیمارستان بسیار افزایش پیدا کرده و این جای نگرانی دارد.

 

وی تصریح‌کرد: از مردم تقاضا دارم در صورتی که علائم مشکوک به کووید ۱۹ و حتی علائم سرماخوردگی دارند در خانه بمانند چون الان همه سرماخوردگی‌ها به صورت بیماری کرونا است.

 

بصیری‌مقدم گفت: بیمارانی که به کووید مبتلا هستند وسایل شخصی خود را جداسازی کرده، مایعات نوشیده و خود را قرنطینه کرده و با پزشک معالج در ارتباط باشند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان‌اینکه از بیمارانی که مثبت هستند و در کوچه و خیابان می‌گردند عاجزانه تقاضا می‌کنم به خاطر احترام به دیگران و همنوع این کار را نکنند و خودشان را قرنطینه کنند، ادامه داد: مردم برای انجام تست به مرکز تشخیص کووید مراجعه نکنند و طبق اعلامی که نسبت به واکسیناسیون گروه‌های سنی و هدف توسط وزارت بهداشت و درمان انجام می‌شوند واکسیناسیون خود را انجام دهند.

 

وی از شهروندان آستارایی خواست برای تزریق واکسن در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام و پس از دریافت پیامک برای تزریق واکسن به مراکزی که اعلام می‌شود، مراجعه کنند.

 

بصیری‌مقدم در ادامه از همه افراد، دستگاه‌های اجرایی، دست‌اندرکاران و کسانی که برای سلامت شهروندان و جامعه گام بر می‌دارند تقدیر و تشکر کرد و افزود: تاکنون بیش از ۱۷ هزار واکسن کووید ۱۹ به شهروندان آستارایی تزریق شده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان‌اینکه واکسیناسیون کرونا در ۱۰ پایگاه صورت می‌گیرد، گفت: از مردم تقاضا داریم طبق گروه‌های سنی و هدف که اعلام می‌شود به پایگاه‌ها مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

 

وی به افزایش مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان و تبدیل سایر بخش‌ها به بخش کرونا به منظور خدمات‌دهی بهتر به بیماران اشاره کرد و افزود: با این حجم از حضور بیماران، اکسیژن مصرفی بالاتر است و با کمبود مواجه شدیم که با کمک مردم خریداری می‌شود.

 

بصیری‌مقدم خاطرنشان‌کرد: از هیئت امناهای مساجد، هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها، تکایا و عزاداران خواهشمندیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد افزایش مبتلایان نباشیم.

کد خبر 1085764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha