برپایی نماز جماعت در روز عاشورا توسط اهمیت نماز اول وقت را نشان می‌دهد

ریاضی با اشاره به برپایی نماز اول وقت و جماعت در ظهر روز عاشورا توسط امام حسین (ع) و یارانش گفت: در قرآن، اقامه نماز مهمترین عامل بازدارنده گناه و فساد معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محسن ریاضی» در مراسم عزادارای شهر دزفول اظهار کرد: تاکید به نماز در زیارت ابا عبدالله حسین (ع) به نماز اشاره شده که این موضوع منحصر به زیارت ایشان است.

 

این محقق قرآنی و عاشورایی با بیان اینکه در روز عاشورا با وجود حمله دشمن اما نماز اول وقت توسط ابا عبدالله الحسین (ع) به صورت جماعت برگزار شد افزود: در تمام مولفه های عاشورا موضوع نماز ظهر عاشورا بیشتر از سایر موضوعات به چشم می‌آید و پر اهمیت است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن یکی از جامعه‌هایی که مورد لطف و نصرت خداوند قرار می‌گیرد جامعه‌ای است که در آن نماز برپا می‌شود و در قرآن تاکید شده آنچه که باعث می‌شود انسان از گناه دور بماند بحث نماز است لذا اهمیت موضوع نماز در روز عاشورا نیز به همین دلیل است.

 

ریاضی در ادامه با اشاره به آیه دیگر قرآنی اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید لطف خدا شامل جوامعی می‌شود که وقتی قدرت را در دست می‌گیرند در آن جامعه نماز را بر پا می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: در سراسر قرآن ذکر شده نماز جامعه را از گناه دور می‌سازد لذا پرداختن به موضوع نماز در جامعه، خانواده و ادارات ضروری است.

 

این محقق عاشورایی بیان کرد: فردی که نماز را سبک بشمارد با فردی که نماز نمی‌خواند تفاوتی ندارد و در آیات قرآن آمده هیچ کاری وجود ندارد که به خاطر آن نماز اول وقت را به تعویق انداخت.

 

وی با اشاره به برپایی نماز عاشورا ابراز کرد: در هنگام نماز عاشورا عده ای از یاران ایشان سپر ابا عبدالله (ع) ایستادند در حالی که زیر تیرباران دشمن قرار داشتند و تعدادی از یاران ایشان در هنگام اقامه نماز جماعت به شهادت رسیدند.

 

ریاضی در خاتمه به شهادت شهید مدافع نماز در روز عاشورا اشاره کرد و یاد آور شد: سعید بن عبدالله حنفی شهید مدافع حرم و نماز بود که دقیقا جلوی ابا عبدااله قرار داشت که در این راستا ۱۳ تیر بر بدن ایشان اصابت کرد و امام حسین (ع) خطاب به وی گفت جلوتر از من به رستگاری و بهشت رسیدید.

 

کد خبر 1085778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha