خواص باید به عنوان یاران صدیق انقلاب در جامعه  اثرگذار باشند

مدیر مرکز خدمات حوزه های علیمه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وظیفه امروز خواص جامعه، گفت: خواص امروز می توانند در این دوران پر التهاب به عنوان یاران صدیق انقلاب در جامعه مفید و اثرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «محمدجواد جعفری مهر» امروز (۲۶ مرداد ماه) در مراسم هشتمین روز از دهه نخست ماه محرم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از علما و روحانیون حوزه های علمیه استان در یاسوج برگزار شد، گفت: دلیل اصلی قیام امام حسین علیه السلام احیای سنت پیامبر و امر به معرف و نهی از منکر بود.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علیمه استان کهگیلویه و بویراحمد با ذکر سوالی مبنی بر اینکه چرا برخی که در دوران اسلام و پیامبر ۵۰ سال بعد از رحلت پیامبر(ص) علیه فرزند او دست به جنگ زدند؟، اظهار کرد: باید در جواب چنین گفت که دلیل آن کنار گذاشتن وصیت و توصیه های پیامبر امت اسلام بود.

 

وی تصریح کرد: برخی از خواص بعد از رحلت پیامبر بزرگ ترین منکر را انجام دادند و انحراف در دین ایجاد کردند و به توصیه ها و فرامین پیامبر اکرم(ص) عمل نکردند.

 

جعفری مهر ادامه داد: مگر در غدیر پیامبر اکرم(ص) حضرت علی(ع) را جانشبن خود قرار نداد، اما گوش نکردند و سکوت خواص و بی توجهی به وصایای نبی اکرم(ص) باعث این انحرافات در امت اسلام شد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علیمه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اگر به فرامین و وصایای پیامبر(ص) و رهبر امت اسلام عمل نشود انحراف در جامعه ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: آیاتی در قرآن داریم که صریحا به امامت حضرت علی(ع) اشاره داشت، چرا خواص و مردم به آن توجه نکردیم؟.

 

وی یادآور شد: مردم نباید نسبت به مقدسات و دین خود بی تفاوت باشند و قطعا اگر مردم یاری می کردند، حق حضرت علی(ع) خورده نمی شد، حضرت فاطمه(س) به شهادت نمی رسید و حادثه کربلا  به وجود نمی آمد.

 

جعفری مهر گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند :هر وقت خواص خوب عمل کرده و به فرامین عمل کردند حسین بن علی ها به کربلا نخواهند رفت».

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علیمه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروز متاسفانه حساسیت دینی بسیار پایین آمده و آن طور که ما نسبت به قوم، قبیله و سیاسیون حساسیت داریم نسبت به دین و زندگی حساس نیستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز این روح بی تفاوتی و غیرت دینی در بسیاری از زمینه ها خطرناک است .

 

جعفری مهر تصریح کرد: برخی از ما این ناهنجاری ها را پذیرفته اند، اما بعضی پذیرفته اند که چادر شاید لزومی نداشته باشد این مسئله همان روح بی تفاوتی است که در همان دوران بر امام عصر حاکم شد و حق امام علی(ع) را غصب کردند و خواص و مردم اقدامی انجام ندادند.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علیمه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۲هزار نفر به امام نامه نوشتند اما چه شد فقط ۷۲ نفر با امام ماندند؟، اینها همه نشان از نبود غیرت دینی و توجه نکردن به وصایای پیامبر (ص) بود.

 

وی افزود: اکنون در مناطق دور تر مردم کمتر خاطره ای از من و مای طلبه جوان دارند و اگر خاطره ای دارند از علمای قدیم است که آنها را اقناع کرده اند، امروز باید در بطن جامعه باشیم.

 

جعفری مهر خاطرنشان کرد: کوتاهی خواص در آن دوران که ناکسین، مارقین، ساکتین و خواصی بودند که در رکاب پیامبر (ص) حضور داشتند اما به وظیفه خود عمل نکردند و کوتاهی آنها باعث حادثه عاشورا شد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علیمه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خواص امروز وظیفه بیشتری دارند، چرا که خواص امروز می توانند در این دوران پر التهاب به عنوان یاران صدیق انقلاب در جامعه مفید و اثرگذار باشند.

 

وی یاداور شد: متاسفانه امروز مرزها شکسته شده و هرکس بیشتر برای فلان شخص رای جمع کند با ماست و هرکس حلال و حرام بکند به وصایا عمل کند و برای مردم باشد از ما نیست؛ باید گفت این روح حاکم باعث مشکلات امروز جامعه شده است.

کد خبر 1085801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha