راولپندی: تدابیر ویژه امنیتی برای تامین امنیت عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا

به گفته افسر پلیس شهر راولپندی حدود ۹۰۰۰ نیروی پلیس برای اطمینان از امنیت مجالس عزاداری امام حسین (ع) و موکب های سنتی در این شهر مستقر شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thenews»، به گفته افسر پلیس شهر راولپندی بیش از 6000 تا 9000 نیروی پلیس برای اطمینان از امنیت 1925 مجلس عزاداری امام حسین (ع) و 447 موکب سنتی در این شهر مستقر شده اند.

 

«محمد احسن یونس» در این باره گفت: حدود 9000 نیروی پلیس در روزهای تاسوعا و عاشورا برای اطمینان از امنیت عزاداران مستقر خواهند شد.


وی افزود: از تمام منابع موجود برای اطمینان از امنیت عزاداران امام حسین (ع)  استفاده شده و تمهیدات امنیتی مفصل نهایی شده است تا پوشش امنیتی محکمی برای دسته ها و مجالس عزاداری در منطقه راولپندی فراهم شود.

 

افسر پلیس شهر راولپندی گفت :با توجه به تهدید تروریسم ، تمهیدات امنیتی ویژه ای برای محرم الحرام در منطقه راولپندی تدارک دیده شده است زیرا این منطقه بسیار حساس است و باید پوشش امنیتی سه لایه به ویژه برای موکب های اصلی محرم با هماهنگی های ویژه ارائه شود.

 

به گفته یونس استقرار نیروی واکنش سریع و ترتیب شرایطی برای خالی کردن جاده ها به منظور پاسخ سریع در صورت بروز هرگونه شرایط اضطراری نیز در نظر گرفته شده است.

 

وی یادآور شد که نزدیک به 2000 نیروی پلیس برای امنیت موکب «صائین صادق» ،از مهم ترین موکب های عزداداری که از صدیق آباد شروع می شود مستقر می شوند و برای دیگر موکب ها هم تدابیر امنیتی ویژه در  نظر گرفته شده اند.

در عین حال پلیس راهنمایی و رانندگی شهر راولپندی نیز تمام مقدمات را تحت یک برنامه ترافیکی برای اطمینان از امنیت عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورا نهایی کرده است.

 

کد خبر 1085813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha