ایجاد نشاط اجتماعی در سایه ترویج معروفات

داشتن نشاط اجتماعی از نیازهای ضروری انسان‌ها به شمار می‌رود که ایجاد این مهم در سایه ترویج معروفات مهیا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، کسی منکر نیاز جامعه به نشاط و شادی نیست و بی‌شک دستیابی به این مولفه مهم نیازمند ایجاد آرامش است که با ترویج خوبی‌ها در جامعه مهیا می‌شود.

 

 

هر فرد که در قبال ایجاد نشاط برای خود و جامعه احساس مسئولیت کند قطعا باید برای دستیابی به آن خوبی‌ها را رواج دهد و از بدی‌ها بپرهیزد تا هم آرامش فکری و روحی خود و هم دیگران را فراهم آورد.

 

 

بهترین ارمغان پروردگار برای جامعه بشریت اجرای فریضه معروفات و نهی از منکرات است، فریضه‌ای که بشریت را تک تک به اجرای کارهای نیک و پسندیده دعوت و از انجام کارهای ناپسند نهی می‌کند.

 


آنچه که در راستای رعایت این فریضه بیش از پیش نیاز است پیروی از آیات قرآن کریم و الگوگیری از پیامبر اکرم(ص)، امامان و اهل بیت علیهم‌السلام است.

 

امام‌ حسین(ع) قیام خود را که مشهور به قیام عاشوراست با هدف نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر به انجام رساند و از این‌رو از مهمترین الگوی بشریت در رعایت این فریضه الهی است.

 

 

امروز باید جامعه اسلامی با تبیین فلسفه فرهنگ عاشورایی، ترویج معروفات و نهی از منکرات را اولویت قرار دهد تا جامعه‌ای بانشاط اجتماعی را شاهد باشیم.

 

 

بی‌شک گاهی انسان‌ها دچار غفلت و نسیان می‌شوند بنابراین لازم است افرادی از جامعه این تعامل را به آنها گوشزد کنند و معروفات و منکرات را به یاد آنها بیاورند، لذا در این بین موضوع یک مسوولیت اجتماعی پیش می‌آید که در تعالیم دینی از آن به‌عنوان امر به معروف و نهی از منکر یاد می‌شود و نیاز است همه افراد جامعه در قبال این امر دینی احساس مسئولیت کنند تا شاهد ایجاد آرامش و در نهایت شور و نشاط اجتماعی باشیم.

کد خبر 1085819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha