ایران غنی‌سازی را به سطح نظامی نزدیک کرده است

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه در گزارشی مدعی شد که ایران غنی‌سازی اورانیوم خود را سرعت داده و آن را به سطح نظامی نزدیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه در گزارش خود به کشورهای عضو ادعا کرد که ایران هم اکنون از آبشار دوم نیز برای این منظور استفاده می‌کند. 

 
بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که رویترز مدعی شده آن را دیده، پیشتر ایران از یک آبشار ۱۶۴ عددی از سانتریفیوژهای آی آر- ۶ برای غنی‌سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد در نطنز استفاده می‌کرده اما در حال حاضر علاوه بر این آبشار ۱۶۴ عددی، یک مجموعه ۱۵۳ عددی از سانتریفیوژهای آی آر- ۴ نیز برای غنی‌سازی تا ۶۰ درصد استفاده می‌شود. 
 
رویترز افزود:  بر اساس این اطلاعات  غنی‌سازی اورانیوم ایران تا سطح ۳. ۶۷ درصد محدود شده است. آمریکا و متحدان اروپایی آن هشدار داده‌اند که چنین اقداماتی مذاکرات برای احیای برجام را تهدید می‌کند. 
 
روز دوشنبه آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران با وجود مخالفت‌های قدرت های غربی، در زمینه فلزات اورانیوم غنی شده پیشرفت کرده است و تحقیق در این زمینه هیچ هدف غیر نظامی معتبری ندارد.

ایران بارها اعلام کرده است که اهداف آن صلح آمیز است و در حال توسعه سوخت راکتور است. 

کد خبر 1085867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha