حادثه عاشورا یک فرهنگ است که همه باید از آن درس بگیرند

به گفته آیت الله خاتمی، حادثه عاشورا یک فرهنگ است و همه باید از این واقعه درس بگیرند چرا که این روز مهم پر از درس و عبرت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان در جمع عزاداران حسینی در محل حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: کسی که خداوند را خالصانه بندگی و عبادت کند مورد تکریم و احترام دیگران قرار می گیرد و عزتمند می شود.

 

آیت الله علی خاتمی با یادآوری اینکه عبادت انسان را به عرش خدا می برد، گفت: امروز تمام شهیدان در مقام بالایی قرار دارند و پس از شهادت نیز مورد تکریم و احترام مردم هستند.

 

وی با اشاره به اینکه زنجان به دلیل عزاداری ها و ارادت به سالار شهیدان به عنوان شهر شور و شعور حسینی مشهور است، گفت: بایستی عزاداری ها با خلوص نیت باشد و شعور حسینی در کنار شور حسینی در عزاداری ها مورد توجه قرار گیرد.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در استان، شور و شعور حسینی باید توأمان در کنار هم باشند و جهت گیری عزاداری‌ها باید به سمت تقویت شعور در عزاداری‌ها باشد و اصل مهم در عزاداری‌ها شور و شعور است.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ سال از واقعه عاشورا می‌گذرد و واقعه کربلا رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: عاشورا روز به روز بیشتر رنگ تازگی به خود می‌گیرد و واقعه عاشورا هرگز فراموش نمی‌شود.

 

وی با یادآوری اینکه گذشت زمان همه چیز را کهنه می‌کند ولی واقعه کربلا هرگز فرسوده و کهنه نمی‌شود، تصریح کرد: واقعه عاشورا در یک زمان و مکان محدود رخ داده و دشمن درصدد این بود که این واقعه در همان جا بماند و فراموش شود ولی سال به سال به شکوه این واقعه مهم افزوده می‌شود و در ماه محرم مردم با شکوه زیادی عزاداری می‌کنند.

 

به گفته آیت الله خاتمی، حادثه عاشورا یک فرهنگ است و همه باید از این واقعه درس بگیرند چرا که این روز مهم پر از درس و عبرت است.

 

امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه  بالاترین امتیاز برای انسان بندگی به خداوند است، افزود: بنده واقعی خداوند باید از فرمان خداوند اطاعت کرده و از محرمات جلوگیری کند و اخلاق نیکو را در خود پرورش بدهد و عزاداری‌هایش با محتوا باشد.

 

کد خبر 1085911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha