بهترین راه برای مبارزه با راحت‌طلبی مسئولیت‌پذیری است

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: بهترین راه برای مبارزه با راحت‌طلبی مسئولیت‌پذیری است چراکه در مسئولیت‌پذیری لذت‌هایی است که هیچ‌گاه در راحت‌طلبی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم سوگواری تاسوعای حسینی که در هیات میثاق با شهداء برگزار شد، گفت: دین برنامه‌ای برای تامین استقلال انسان است. اوج استقلال را خداوند دارد، خداوند می‌خواهد که ما به این استقلال دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه تربیت ما باید در این جهت باشد که هرچه بیشتر مسئولیت‌پذیر باشیم، اظهار کرد: انسان مسئولیت‌پذیر استقلال خود را یافته و سعی دارد آن را تحکیم کند. انسان مسئولیت پذیر ترسو نیست و برای اقدام منتظر اقدام دیگران نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قرآن کتاب موعظه است، ابراز کرد: خداوند می‌فرماید به صورت فردی یا جمعی برای خدا قیام کنید، این آیه امام راحل را بسیار تحت تاثیر قرار داده بود تا جایی که در ۱۵ خرداد سال ۴۲ در نخستین اطلاعیه خود این آیه قرآن کریم را نوشتند.

وی با بیان اینکه شخصیت انسان مسئولیت‌پذیر بسیار جذاب است، عنوان کرد: انسان مسئولیت‌پذیر برای زندگی خود برنامه‌ریزی دارد در این مسیر هم به کسی جز خداوند امید ندارد. بالاترین لذت او در انجام دادن مسئولیت است و تنها به بردن منفعت فکر نمی‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان اینکه مسئولیت‌پذیر از عوامل شکست خود نمی‌ترسد، گفت: باید شخصیت‌ والدین خود را به عنوان افرادی مسئولیت‌پذیر تقدیر و تجلیل کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان به سادگی از راحت‌طلبی نجات پیدا نمی‌کند، عنوان کرد:‌ بهترین راه برای مبارزه با راحت‌طلبی مسئولیت‌پذیری است چراکه در مسئولیت‌پذیری لذت‌هایی است که هیچ‌گاه در راحت‌طلبی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۱۲ نوع مسئولیت‌پذیری در دین داریم، گفت: مسئولیت‌پذیری شخصی و خانوادگی از جمله آنها است، مسئولیت‌ تامین و تربیت یک خانواده چنان عظمت دارد که امام صادق(ع) می‌فرمایند ثواب آن بیش از رفتن به حج است. قوی‌ترین والدین کسانی که فرزندان بیشتری را درست تربیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان ادامه داد: مردم باید سازماندهی و تشکل را تمرین کنند، یاران امام زمان(عج) در سازمان و تشکل‌های گروهی کار می‌کنند و مقابل یکدیگر فروتن هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رسیدگی به اقوام و شاد کردن فامیل از جمله مسئولیت‌های یک مسلمان است، اظهار کرد: امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند اقوام خود را حفظ کنید چراکه آنها بال پرواز شما هستند.

وی با بیان اینکه مسئولیت ملی و وطنی از دیگر مسئولیت‌های یک مسلمان است، ابراز کرد: امروز کشوری که طب بوعلی دارد چرا مافیای پزشکی اجازه نمی دهند طب سنتی رشد کند. رسانه ملی اجازه بدهد که صحبت‌های اطبای سنتی درباره کرونا شنیده شود.

کد خبر 1085929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha