برگزاری راهپیمایی و پیاده روی به سوی بقاع متبرکه ایلام ممنوع است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از ممنوعیت راهپیمایی به سوی بقاع متبرکه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با توجه به وضعیت شیوع کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام« مرتضی عزیزی»  ظهر امروز(۲۷ مرداد) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در سال های گذشته و قبل از شیوع کرونا، راهپیمایی مردم عزادار حسینی استان به سمت بقاع متبرکه شاخص استان ایلام در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی انجام می شد که امسال این مراسم با توجه به شیوع کرونا برگزار نمی شود.

 

وی با بیان اینکه برگزاری هر گونه راهپیمایی به سمت بقاع متبرکه و زیارتگاه های استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ممنوع است، یادآور شد: مراسمات و مجالس عزاداری سید الشهدا(ع) در طول ایام محرم در فضای باز برخی از بقاع متبرکه شاخص استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی با تعداد محدود برگزار شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ابراز کرد: در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی و در راستای دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا، هیچ گونه مجوزی به منظور برگزاری راهپیمایی و پیاده روی به سمت بقاع متبرکه استان صادر نشده است و برگزاری هر گونه راهپمیایی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ممنوع است.

 

حجت الاسلام عزیزی یا اشاره به اینکه مراسمات عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز بقاع متبرکه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، گفت: با توجه به وضعیت نگران کننده شیوع کرونا در استان از اقشار مختلف مردم درخواست می شود در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری لازم را هیئت امنای بقاع متبرکه استان داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: امید است با بهبود وضعیت از نظر شیوع کرونا در سطح استان، مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با ایام اربعین سال جاری به صورت پیاده روی به سمت بقاع متبرکه شاخص استان با حضور دلدادگان و عاشقان حسینی برگزار شود.

 

 

 

 

کد خبر 1085937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha