چگونه وقف کرده است جانش را حسین (ع) که تاسوعا و عاشورایش هر سال زنده‌تر می‌شود؟

عاشورا را نمی‌توان صرفا در حد یک مناسبت مذهبی و آیین عزاداری تحلیل کرد. عاشورا فقط برگی از تقویم تاریخ نیست که هر ساله از برای یادبودی در وادی تکرار افتد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،عاشورا هیچ وقت در تقویم تاریخ ورق نخورده است و ورق نخواهد خورد.هنوز اوراق آغشته به خون محرم‌الحرام سال ۶۱ هجری قمری در تاریخ بسته نشده. تاسوعا و عاشورا زنده‌اند زنده...

 

 

براساس این گزارش، عاشورا حماسه ای نامیراست و شورشی ابدی. خورشیدی است روشنگر که نورش به افول نمی رود. داستانی است که پایان ندارد. رستخیز عظیمی است که بی نفخ صور تا روز دمیده شدن بر صور ادامه دارد و همچنان خاسته تا عرش اعظم است.

 

همچنین، هنوز بیرق امام حسین علیه‌السلام در دست عباس است و همان عباسی که اشک، چندان ریخت بر وی چشمِ مشک/تا که چشم مشک، خالی شد ز اشک... هنوز خیمه ها برپاست. هنوز حماسه عاشورا در حال آغاز است...

 

امام حسین علیه السلام تنها واقفی است که جان خود را با تمام وجود تا ابدالدهر وقف اعتلای تاریخ بشریت کرده است و تاریخ تا به قیامت چه سان خواهد توانست بدون عاشورا ادامه پیدا کند؟چگونه وقف کرده است جانش را حسین (ع) که تاسوعا و عاشورایش هر سال زنده‌تر می‌شود؟

کد خبر 1085948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha