حضرت عباس(ع) بهترین اسوه ولایت‌پذیری است

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه حضرت عباس(ع) بهترین اسوه ولایت‌پذیری است، گفت: حضرت ابوالفضل (ع) الگوی واقعی در اطاعت‌پذیری از امام زمان خود بودند و در جهت‌گیری معنوی و الهی حرکت امام حسین (ع) گام برداشتند.

حجت‌الاسلام«محمدمهدی حبیبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان‌اینکه مجالسی که برای سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش برگزار می‌شود، باید معرفت‌افزا باشد، اظهارکرد: هدف امام حسین (ع) از قیام زنده کردن اسلام بود، پس در کنارعزاداری باید معرفت‌افزایی نیز مدنظر قرار گیرد.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا به نامگذاری روز تاسوعای حسینی به یوم‌العباس(ع) اشاره و این روز را تسلیت گفت و افزود: حضرت ابوالفضل (ع) الگوی واقعی در اطاعت‌پذیری از امام زمان خود بودند و در جهت‌گیری معنوی و الهی حرکت امام حسین (ع) گام برداشتند.

 

وی با بیان‌اینکه حضرت عباس(ع) بهترین اسوه ولایت‌پذیری است، تصریح‌کرد: خط سیاسی آن بزرگوار پیوسته بر اطاعت از امام و مخالفت رفتاری و گفتاری با دشمنان امام استوار بود، او، این ویژگی را تا لحظه شهادت زنده نگه داشت که بهترین گواه بر این سخن، تقاضای دشمن برای جدا شدن او از صف هواداران ولایت و رد کردن آن از سوی حضرت ابوالفضل (ع) بود.

 

حجت‌الاسلام حبیبی، مواسات و از خودگذشتگی را از خصوصیات بارز حضرت ابوالفضل (ع) عنوان کرد و گفت: حضرت ابوالفضل (ع) هنگام آب آوردن برای تشنگان صحرای کربلا و یاران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، خود با تمام تشنگی آب ننوشیدند که این رفتار جوانمردانه ابوالفضل (ع) درس ایثار و مروت را به جهانیان آموخت.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا افزود: فدایی اسلام و ولایت، حیا و شرم و ادب و اطاعت پذیری از دیگر ویژگی های بارز این شخصیت بزرگ است.

 

وی بر ترویج و گسترش فرهنگ ولایتپذیری و سایر شاخص های حضرت عباس(ع) در جامعه تاكید كرد و گفت: رسانه و خانواده دو ركن اصلی برای ترویج این فرهنگ درجامعه هستند.

 

حجت‌الاسلام حبیبی ارادت تمامی اهل‌بیت (ع) به حضرت عباس(ع) را نشان دهنده جایگاه خاص و والای ایشان دانست و خاطرنشان‌کرد: مردم ایران اسلامی به دلیل ولایت‌پذیری حضرت عباس(ع) از امام خود، علاقه فراوانی به این بزرگوار دارند.

کد خبر 1086011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha