فعالیت های فرهنگی روح حاکم بر جامعه است

سلیمی گفت: از جمله فعالیت هایی که مردم را با مدیریت شهری گره می زند انجام کار های فرهنگی به ویژه سوگواری امام حسین (ع) است و شورای ششم معتقد است؛ فعالیت های فرهنگی روح حاکم بر جامعه است.

«فاطمه سلیمی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد در خصوص برپایی نمایشگاه حسینیه ای به وسعت شهر در ساختمان شمس توسط شهرداری مشهد بیان کرد: شهرداری باید حامی هیئات و کار های مردمی باشد و تسهیل گر هیئات باشد تا هیئات بتوانند در زمان های مختلف به ویژه ماه محرم مراسمات خود را برگزار کنند.

 

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: یکی از شعارهای شورا مردمی بودن آن است و از جمله فعالیت هایی که مردم را با مدیریت شهری گره می زند انجام کار های فرهنگی به ویژه سوگواری امام حسین (ع) است.

 

وی گفت: جریان انقلاب ما ازسال 40 و به ویژه از محرم سال 42  شروع شد و وقتی مردم در شب اول محرم بر روی پشت بام ها «الله اکبر» گفتند، نشان از این دارد که جریان انقلاب با جریان حسینی پیوند عمیقی دارد و این فضاهای فرهنگی به عبارتی روح شهر است.

 

سلیمی با بیان اینکه مشهد شهر امام رضا (ع) است و اولین شهروندی که ما در قبال آن مسئول هستیم آقا امام رضا (ع) هستند؛ تصریح کرد: دحوالارض زمین به عبارتی از زیر حرم امام هشتم (ع) است و اینجا مال این خاندان است و ما باید حق شهروندی آقا امام رضا (ع) را  در برنامه های خود ببینیم.

 

وی با اشاره به نقش زنان در جریان عاشورا انقلاب اسلامی گفت: حضرت زینب (س) عقیله بنی هاشم و  طلایه دار کربلا است و اگر زینب نبود عاشورا ماندگار نمی شد و در پیروزی انقلاب اسلامی نیز زنان ما نقش بسیار مهمی با الگو گرفتن از حضرت زینب (س) داشته اند. نقش زنان ما و نقش زنان قبیله بنی اسد  در جریان عاشورا نقش های بی بدیلی است که در تاریخ تکرار خواهد شد.

 

عضو هیئت رئیسه ششمین شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص موضع شورا نسبت به برگزاری مراسمات در ماه محرم بیان کرد: اعضای شورای ششم همزمانی آغاز به کار این شورا را با ماه محرم را به یمن و مبارکی می گیرد و همکاری لازم را برای برپایی هر چه بهتر مراسمات ماه محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خواهد کرد چرا که شورای ششم معتقد است؛ فعالیت های فرهنگی روح حاکم بر جامعه خواهد بود.

 

کد خبر 1086015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha