همکاری مسجد و کلیسا برای تامین داروی بیماران کرونایی در اندونزی

رهبران کاتولیک و مسلمان در اندونزی توافق کرده اند که برای تامین غذا و دارو برای مردم نیازمند در روزهای کرونایی با هم همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « ucanews»، رهبران کاتولیک و مسلمان در اندونزی توافق کرده اند که برای تامین غذا و دارو برای مردم نیازمند در روزهای کرونایی با هم همکاری کنند.

 

کلیسای جامع «بانوی ما» و مسجد «استقلال» در جاکارتا،پایتخت اندونزی توافق کردند که این مکان های عبادی را به عنوان کانون هایی برای کمک های بشردوستانه به مردم بدون در نظر گرفتن پیشینه آنها مورد استفاده قرار دهند.

 

این توافق در جلسه ای در مسجد استقلال با حضور رهبران مذاهب و سازمان های ملی جوانان مانند انجمن دانشجویان اسلامی ، اتحادیه کاتولیک دانشجویان دانشگاه های اندونزی و انجمن اقتصادی جوانان اسلامی اندونزی انجام شد.

 

«نصرالدین »، روحانی مسلمان و رئیس مسجد استقلال گفت که این همکاری ثروتی درونی است که ما باید در آن سهیم باشیم.

 

وی افزود: ما نمی توانیم در مدیریت پیروان و ملت خود تنها باشیم و همگرایی میان ما برای انجام این وظیفه باید وجود داشته باشد.

 

متولی مسجد استقلال همچنین گفت که این همکاری ضمن ارائه اقدامات مشخص برای افراد مبتلا به کرونا وحدت و هماهنگی بین ادیان را نشان می دهد.

 

وی تصریح کرد که این نمونه ای خوب از همکاری مسجد استقلال و کلیسای جامع است ، بنابراین گروه های دیگر هم می توانند از این الگو پیروی کرده و به آن عمل کنند.

 

«آنتونیوس» رئیس کمیسیون امور کلیمیان و اسقف اعظم جاکارتا هم اعلام کرد که از این طرح حمایت می کند.

 

این طرح همچنین از سوی کنفرانس اسقفان اندونزی به عنوان راهی برای ایجاد هماهنگی و برادری مورد حمایت قرار گرفت.

کد خبر 1086052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha