جولان دوستان تروریست واشنگتن در منطقه با حمایت مالی سعودی ها

اقدامات واشنگتن در زمینه تروریسم تنها شامل حمایت از گروه های مسلح رادیکال مادامی است که آنها از نظر سیاسی در حمله به کشورهایی که آمریکا آنها را دشمن می دانند ، مفید باشند. و این حمایت با کمک های مالی عربستان سعودی صورت می گیرد.

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام: شاید این فکر تا کنون به ذهن بسیاری از افراد خطور کرده باشد که اقدامات  واشنگتن در زمینه تروریسم تنها شامل حمایت از گروه های مسلح رادیکال مادامی است که آنها از نظر سیاسی در حمله به کشورهایی که آمریکا آنها را دشمن می دانند ، مفید باشند.

 

کاملا مشخص است که سازمان سیا در آمریکا با عربستان سعودی برای ایجاد القاعده برای حمله به روس ها در افغانستان همکاری کرده است و به نظر می رسد همان تفکر «دشمنِ دشمن من» باعث ایجاد روابط کنونی آمریکا با گروه های رادیکال در سوریه شده است.

 

با توجه به این واقعیت که دولت بایدن همچنان ایران را دشمن خود می داند،شاید تعجب آور نباشد که آمریکا از گروه های تروریستی که قادر به حمله به اهداف جمهوری اسلامی هستند نیز حمایت می کند. بدین منظور ، اخیراً تعدادی از مقامات و سیاستمداران ارشد دولتی سابق در حال توسعه روابط خود با گروه تروریستی مجاهدین خلق بوده اند که از 10 ژوئیه به مدت سه روز در پاریس آخرین نشست سالانه بین المللی خود را برگزار کرد.

 

این رویداد به دلیل دستورالعمل های فرانسوی پیشگیری از کرونا به صورت آنلاین برگزار شد و سخنران برجسته آن «میشل فلورنوی» ، معاون دفاعی سابق آمریکا در امور سیاسی در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما بود. وی در سخنرانی خود ایران را متهم کرد که خطری برای امنیت خاورمیانه ، آمریکا و مردم خود محسوب می شود و توضیح داد که چگونه از سال 1979 همه دولت های آمریکا مجبور به مقابله با تهدید ایران شده است و دولت بایدن نیز تفاوتی با بقیه ندارد.

 

این اجلاس به عنوان بزرگترین رویداد آنلاین بین المللی اختصاص داده شده به آزادی ایران با هدف تحریک قیام علیه دولت در جمهوری اسلامی توصیف شد و آمریکایی ها در این نشست به طور آشکارا به یک گروه تروریستی که سابق قتل بسیاری از افراد را در پرونده خود دارد،صحبت کرد.

 

همچنین باید توجه داشت که نمایندگان کنگره شرکت کننده در این نشست همگی روابط بسیار نزدیکی با اسرائیل و لابی داخلی این کشور دارند که در تلاش خود برای تحقیر ایران به عنوان دشمن تعیین شده آمریکا قاطعانه عمل کرده اند.

 

این در حالی است که هیچ کس در این اجلاس حتی به استفاده اسرائیل از عوامل مجاهدین خلق برای ترور دانشمندان و عملیات خرابکارانه در داخل ایران اشاره نکرد.

 

گروه مجاهدین خلق که مانند یک فرقه توسط رهبر آن «مریم رجوی» اداره می شود در حال حاضر در یک محوطه محرمانه و تحت حفاظت شدید 84 هکتاری در آلبانی فعالیت می کند که به طور مخفیانه توسط جامعه اطلاعاتی ایالات متحده و همچنین از طریق دفتر «جناح سیاسی»در پاریس ، جایی که خود را شورای ملی نامیده است،پشتیبانی می شود.

 

 سازمان مجاهدین خلق همچنین توسط عربستان سعودی حمایت مالی می شود و به این ترتیب می تواند رویدادهایی را در ایالات متحده و اروپا ترتیب دهد که سخاوتمندانه به سیاستمداران پول می دهد تا پانزده دقیقه سخنرانی کنند و از این سازمان و هر کاری که انجام می دهد ، تجلیل کنند.

 

رشوه دادن به کارگزاران قدرتمند و حمایت سوی رژیم صهیوینستی آنقدر موفقیت آمیز بود که در سال 2012 گروه مجاهدین خلق به دستور هیلاری کلینتون از فهرست تروریست های وزارت امور خارجه آمریکا خارج شد  و این در حالی است که حتی تعدادی از آمریکایی ها در دهه 1970 به دست این گروه کشته شده بودند.

 

روزنامه گاردین در مقاله ای نوشت که چگونه به تعداد زیادی از سیاستمداران آمریکایی از هر دو حزب هزینه های سنگینی پرداخت شد تا در مراسمی به نفع مجاهدین خلق شرکت کنند .

 

«جان بولتون» ،از سیاستمداران مشهور آمریکایی  که چندین بار در رویدادهای حمایت از مجاهدین خلق شرکت کرده است  بالغ بر 180،000 دلار دریافت کرده است. طبق اسناد افشای مالی ، بولتون برای یک بار حضور در راهپیمایی ایران آزاد در پاریس در سال 2017 مبلغ 40 هزار دلار دستمزد گرفت.

 

با توجه به این که در حال حاضر تقریبا هر چرخه خبری شامل داستان هایی درباره اخبار جعلی در رسانه های اجتماعی است ، شگفت آور است که از مجاهدین خلق هرگز نامی برده نمی شود. مرکز عملیاتی فعلی این گروه در آلبانی از بانکهای رایانه ای استفاده می کند که برخی از آنها به زبان انگلیسی مسلط هستند و به عنوان ربات هایی عمل می کنند که نظرات زیادی را در مورد تغییر رژیم در ایران منتشر می کنند و موج انتقاد را علیه ایران هدایت می کند. رسانه های اجتماعی ، شامل فیس بوک و توییتر. با یک حساب ، بیش از هزار طرفدار مجاهدین خلق هزاران حساب را در رسانه های اجتماعی به طور همزمان مدیریت می کنند.

 

این یک واقعیت مسلم است که در طول ده سال گذشته ، اعضای هر دو حزب اصلی کنگره آمریکا یا به مکان استقرار گروه مجاهدین خلق در آلبانی سفر کرده اند یا از طریق پیام های ویدئویی یا حضور زنده در ازای دریافت هزینه های سنگین صحبت کرده اند.

 

حمایت مقامات دولتی و سیاستگذاران برجسته از جمله تحسین افراطی از یک گروه تروریستی که حتی در زمانی مقامات آمریکایی را کشته است مایه ننگ است و همچنین نشانه مشکلات عمیق تر از نظر نحوه توسعه سیاست خارجی وانشگتن از طریق تسلط بر منافع خاص است.

 

 این که سیاست آمریکا در قبال ایران باید به ستایش یک فرقه افراطی منجر شود که توسط عربستان سعودی تامین مالی می شود و از نظر سیاسی توسط اسرائیل آپارتاید حمایت می شود به معنای نادیده گرفتن منافع ملی در آمریکا در سایه توجه به دوستان تروریست واشنگتن است.

کد خبر 1086067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha