راهبرد مشترک ایران، چین و روسیه در مقابله با توطئه های آمریکا

غفاری با اشاره به اینکه ایران، روسیه و چین در مقابله با توطئه های آمریکا راهبرد مشترکی دارند، گفت: ایران، چین و روسیه توانستند راهبرد مقاومت فعال را به خوبی در مواجهه با نقشه های آمریکا در نقاط مختلف جهان پیاده کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حنیف غفاری، کارشناس مسائل بین الملل شب گذشته (چهارشنبه ۲۷ مرداد) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه ایران، روسیه و چین در مقابله با توطئه های آمریکا راهبرد مشترکی دارند، درباره ارتباط تلفنی رئیس جمهور کشورمان و روسای جمهور روسیه و چین گفت: با سه بازیگری مواجه هستیم که با یکدیگر دارای همپوشانی راهبردی در نظام بین الملل هستند و دغدغه های راهبردی مشترکی ناظر بر بازی خاص آمریکا در حوزه روابط بین الملل و در حوزه هایی مانند افغانستان و جلوگیری از رشد تروریسم تکفیری وابسته به غرب را دارند. در قبال دیگر نقاط جهان هم شاهدیم منافع آن ها در تعارض با منافع ایالات متحده آمریکا و متحدانش قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه در اسناد و دکترین های سیاست خارجی آمریکا همیشه نام ایران، روسیه و چین را به عنوان سه بازیگری می بینیم که غرب نسبت به آن ها نگاه تهدید محور دارد، اضافه کرد: در چنین شرایطی این ها زمینه ها و ظرفیت هایی برای مواجهه مشترک تهران، پکن و مسکو با توطئه های طراحی شده آمریکا دارند.

 


این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه هر سه بازیگر یعنی ایران، چین و روسیه توانستند راهبرد مقاومت فعال را به خوبی در مواجهه با نقشه های آمریکا در نقاط مختلف جهان پیاده کنند، گفت: آنها توانستند بسیاری از توطئه های غرب را خنثی کنند یا در قالب همکاری مشترک، شر این توطئه ها را به واشنگتن و متحدانش برگردانند.

 


غفاری با اشاره به اینکه تحولات در نظام بین الملل پیچیده شده است، افزود: دغدغه های راهبردی میان مدت و کوتاه مدت تهران، پکن و مسکو به مراتب نسبت به قبل بیشتر شده است. همین مسئله الزامی را برای این سه قدرت ایجاد می کند که به همپوشانی قدرت راهبردی یکدیگر بپردازنند و بتوانند بسیاری از تهدیداتی که علیه این سه بازیگر به ویژه به صورت مشترک از سوی آمریکا وجود دارد، برطرف کنند.

کد خبر 1086095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha