نهضت حسینی  برای انسان و جهان، سراسر مشق است

حجت الاسلام توسلی ، گفت: نهضت حسینی(ع) در مقام عالی‌ترین عامل احیای اسلام راستین و کوبنده تحریف، همواره مورد بغض دشمنان بوده و برای انسان و جهان، سراسر مشق است

حجت الاسلام مهدی توسلی در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: حسین (ع)  آموزگار عزت، میدان دارِ مبارزه با فساد و احیاگر روح شهادت طلبی و زداینده غبار تحریف و بدعت از چهره دین است.

 

یک کازشناس مذهبی  در کرمانشاه افزود: امام حسین (ع) در میدان مبارزه با طاغوت و نفی انحراف و دین سازی هایِ باطل، جان عزیز خویش را به مسلخ اعتقاد برد.

 

وی با بان اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) چگونه می تواندبه  احیای فرهنگ حسینی در جامعه  کمک کند  خاطر نشان کرد: دشمن در حال حاضر تمام تلاش خود را می کند که عزاداری را مساوی با شور قرار دهد اگر اینچنین باشد نمی تواند در جامعه به ارتقاء فرهنگ دینی ما کمک کند ولی جوانان فهمیم اجازه نخواهند داد چنین اتفاقی بیافتد.

 

 حجت الاسلام توسلی  تصریح کرد : مساوی باید دو مطلب داشته باشد یک شور حسینی دو شعور حسینی این دو وقتی در کنار هم قرار گرفتند این فکر خام دشمنان شدنی نیست.

 

یک کارشناسی مذهبی در کرمانشاه اظهار کرد: فرهنگ عاشورا را با توجه با این دو مطلب در جامعه تبلیغ کردیم که فقط صرف سینه زنی و عزاداری نباشد بلکه به موانع و مشکلات در فرهنگ ما وجود دارد تا توسط فرهنگ عاشورایی امام حسین (ع) آن موانع را برطرف کنیم آن وقت می توانیم بگوییم که ما از فرهنگ عاشورا استفاده کردیم برای تکمیل و تعالی فرهنگ جامعه که جنبه های مختلف آن را می توانیم در نظر بگیریم زیرا فرهنگ معانی گسترده‌ای دارد و تمرکز ما بر فرهنگ دینی است که بتوانیم به این وسیله ارتقا فرهنگ دینی را داشته باشیم.

کد خبر 1086098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha