حفاظت از محیط زیست از برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد کردستان

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در سطح شهر و روستاهای استان کردستان با برنامه‌های فرهنگی هنری زمینه‌ساز رشد و شکوفایی استعدادهای نوجوانان و جوانان هستند و در برنامه‌های اوقات فراغت امسال نیز حفاظت از محیط زیست را از اولویت‌های خود قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، فعالیت بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در کردستان نمود بارزی از فعالیت‌های فرهنگی، دینی، هنری و اجتماعی بچه‌های مسجدی استان است که با پرداختن به فعالیت‌های مختلف همواره زمینه‌ساز توسعه فرهنگی و هنری بوده‌اند.

 

 

اجرای فعالیت‌های قرآنی، مسابقات دینی، هنری، ورزشی، فعالیت‌های اردویی، برگزاری کلاس‌های صنایع دستی و نقاشی تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان کردستان است و این بار تعدادی از کانون‌های مساجد حفاظت از محیط زیست را نیز در فعالیت‌های خود گنجانده‌اند تا با کمک بچه‌های مسجدی برای حفظ و نگهداری از محیط زیست و طبیعت خدادادی گام بردارند.

 

 


بی‌شک طبیعت و محیط زیست، موهبتی خداوندی است و آلودگی محیط زیست بر کیفیت و چرخه طبیعی اثر می‌گذارد و پیامدهای زیان باری برای زندگی انسان، حیوان، گیاه و بناها دارد. 

 

 

در جهان امروز، مسئله آلودگی، یکی از مهم‌ترین و حادترین مشکل تمدن انسانی است و نقش انسان در آلودگی محیط زیست بسیار چشم گیر است. طبیعت، برای بقای نسل بشر آفریده شده است و پیوندی ناگسستی میان انسان و طبیعت وجود دارد.

 

کانون‌های مساجد حافظان محیط زیست


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اعلام کرد: کانون‌های فرهنگی هنری در برخی مناطق بویژه روستاها اقدام به جمع‌آوری زباله می‌کنند تا به این شکل زمینه‌ساز حفظ محیط زیست باشند.

 

 

کامل گلباغی بیان کرد: باتوجه به برگزاری فعالیت‌های اوقات فراغت توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کانون فرهنگی مسجد روستای آببجان از توابع شهرستان دیواندره با کمک بچه‌های مسجدی این روستا اقدام به جمع‌آوری زباله کرده‌اند.

 


وی اضافه کرد: این اقدام موجب می‌شود تا بچه‌های مسجدی علاوه بر یادگیری روحیه همکاری، در مناطق روستایی از محیط زیست و طبیعت خدادادی حفاظت کنند.

 

 

حفظ طبیعت حفظ زندگی است


مدیر کانون فرهنگی هنری روستای آبجیان نیز با اشاره به اینکه حفظ طبیعت حفظ زندگی است، اعلام کرد: سعی بر این است تا نوجوانان و جوانان مسجدی این روستا با چگونگی نگهداری طبیعت و اهمیت حفظ آن در زندگی موجودات خاکی آشنا سوند.

 


پیمان یعقوبی افزود: با اجرای این فعالیت زیست محیطی بچه‌های مسجدی می‌آموزند که آلودگی محیط زیست به زیان انسان و همه موجودات تمام می‌شود.

 

 

بی‌شک طبیعت، نعمتی است که خداوند به امانت در اختیار انسان قرار داده و آدمیان در برابر چگونگی بهره‌برداری از آن مسئول هستند.

کد خبر 1086117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha