اقامه  نماز ظهر عاشوا در ۴۵ بقعه شاخص استان البرز/ مراسم چارپایه خوانی و شام غریبان در امامزادگان برگزار می شود

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اهمیت اقامه نماز ظهر عاشورا گفت: نماز ظهر عاشورا ۱۴۴۳ در ۴۵ بقعه متبرکه آسان البرز اقامه می شود.

« حجت الاسلام دشتکی» در خصوص اقامه نماز ظهر عاشورا به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: نماز ظهر عاشورا سال جاری در ۵۴ بقعه شاخص استان البرز اقامه می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: برپایی و اقامه نماز ظهر عاشورا پنجشنبه ۲۸ مرداد با رعایت قوانین بهداشتی و تصمیم های ستادهای مقابله با کرونا اقامه می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه نماز عنوان کرد: اهمیت قیام عزاداری و قیام امام حسین(ع) با محوریت بقاع متبرکه سراسر استان به ویژه ۴۵ بقعه ای که مجری طرح بصیرت عاشورایی هستند بسترسازی برای برپایی تقامه نماز را ایجاد کرده است.

 

توزیع ۲ هزار غذای گرم در تاسوعای حسینی و ۱۴هزار پرس غذای گرم روز عاشورا

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز بیان کرد: توزیع سه هزار بسته معیشتی یه صورت خشک میان خانواده هایی که تحت پوشش مرکز خیریه افق هستند.

 

دشتکی با اشاره برگزار نشدن دسته های سینه زنی در بقاع متبرکه تصریح کرد: در ایام دهه محرم مجموعه اوقاف و امورخیرسه استان البرز رعایت اصول و مقررات بهداشتی را مد نظر خود قرار داده است.

 

به گفته وی تجلیل و تکریم از مجریان طرح بصیرت عاشورایی از جمله برنامه های پیش رو است که به مناسبت ماه محرم با هدف تقویت و ترویج هرچه بیشتر روند فعالیت ها مورد توجه است. 

 

تجلیل از خانواده شهداء مدافع حرم در قالب آئین رهروان زینبی

 

وی خاطرنشان کرد: آیین رهروان زینبی (س) با محوریت امامزاده طاهر(ع) به صورت استانی در قالب تکریم و تجلیل همسران و مادران شهدای مدافع حرم در عصر ۱۲ محرم با حضور سخنرانان مطرح کشوری و شعرای برجسته برگژار می گردد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در پایان بیان کرد: زنده نگاه داشتن عاشورا و گریه کردن در عزای شهادت حضرت امام حسین (ع) یکی از مسائل سیاسی مهم و حائز اهمیت است.

 

 

کد خبر 1086131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha