نماز ظهر عاشورا در آستارا اقامه شد

مردم مومن و عزادار بندر آستارا به یاد آخرین نماز جانسوز سیدالشهدا (ع) نماز ظهر عاشورا را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی این شهرستان اقامه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، مردم ولایتمدار و عزادار آستارا بعد از پایان عزاداری امروز به یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) زیر باران تیرهای لشکریان یزید، نماز ظهر و عصر عاشورا را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی این شهرستان اقامه کردند.

 

نماز ظهر روز عاشورا در مساجد شهری و روستایی بخش مرکزی و لوندویل شهرستان آستارا به امامت ائمه جماعات مستقر در مساجد اقامه شد.

 

حضور اقشار مختلف و مسئولان در صف‌های نمازظهر عاشورا در بندر آستارا نشانگر اهمیت آموزه‌های دینی نزد مردم این شهرستان و ضرورت تبیین پیام و مرام امام حسین (ع) است.

 

نمازگزاران آستارایی در بین دو نماز با بهره‌گیری از مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ شهدای کربلا و اسرای نینوا عزاداری کرده و بر سر و سینه زدند.

 

شایان ذکر است، علاوه بر بندر مرزی آستارا در سایر مناطق و شهرهای گیلان نیز نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت اقامه شد و جلوه‌ای از شور و شعور حسینی در تمامی مناطق استان به نمایش در آمد.

کد خبر 1086156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha