طرح شهید سلیمانی یاری گر علوم پزشکی در مقابله با بیماری کرونا

دانایی گفت: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری سپاه و بسیج اقدامات بسیار خوبی در جهت مدیریت و خدمت رسانی مطلوب پیرامون بیماری کرونا ویروس انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛«نوید دانایی» در آیین افتتاح اولین مرکز واکسیناسیون کووید-۱۹ سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در شهرستان گرمسار ضمن بیان اینکه طرح شهید سلیمانی شش ماه است که در سه قالب مانند نظارتی، خدماتی و مراقبتی برای بیماران در دوران بهبود و رصد شناسایی توانست اقدامات خوبی را در پیک‌های مختلف کرونا صورت دهد، گفت: به این دلیل که واکسیناسیون در اولویت قرار دارد و دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به سرعت بخشی به ایمنی جامعه در برابر کرونا، عینیت بخشیده شود خوشبختانه شاهد هستیم که سپاه، ورود کرده تا به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه در همه شهرستان‌ها مراکز واکسیناسیون داشتیم اما باید تعداد افزایش می‌یافت، اظهارکرد: خوشبختانه سپاه در این زمینه به ما کمک کرد و امروز اولین مرکز در گرمسار افتتاح شد و امیدواریم که به زودی و تا هفته آتی در بقیه شهرستان‌ها نیز شاهد ایجاد چنین مراکزی باشیم تا واکسیناسیون سرعت بگیرد.

 

وی با بیان اینکه این اقدامات در قالب طرح شهید سلیمانی کمکمان کند تا زنجیره انتقال را قطع کنیم همچنین کاهش بیماران، کمک خوبی به کادر بهداشت و درمان نیز خواهد بود، افزود: تاکید ما تنها به مردم این است که واکسیناسیون هم سبب نمی‌شود تا ما استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها را کنار بگذاریم لذا باید به این موضوع دقت داشت.

 

 دانایی در ادامه با اشاره به اینکه ۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شدند بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون۳۵ هزارو۹۶۴ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هشت هزار و ۳۴۶ نفر رسیده است و۲۷ هزار و ۶۱۸ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به هفت هزارو۵۸ نفر رسید.

کد خبر 1086247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha