ثبت رکورد ۳ رقمی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان

سلمان زاده از ثبت رکورد سه رقمی بستری مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان خبر داد و گفت: این افزایش بستری بدون تردید افزایش مرگ را در منطقه به همراه خواهد داشت و متاسفانه شرایط فعلی فاجعه آمیز است.

«شکرالله سلمان زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از ثبت ۵۹۳ بیمار جدید مثبت مبتلا به کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۲۱۹ نفر مربوط به آبادان، ۱۴۶ نفر از خرمشهر و ۲۲۸ مورد از شادگان مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹  گزارش شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به نحوه ارائه خدمات درمانی به مبتلایان جدید کرونا در جنوب غرب خوزستان افزود: از این ۵۹۳ مورد مثبت جدید ۵۴۳ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند که شمار آنها در آبادان ۱۸۴ نفر، خرمشهر ۱۳۴ نفر و  در شادگان ۲۲۵ نفر  بود.

 

وی همچنین از فوت ۶ بیمار مبتلا به کرونا ویروس دیگر طی ۲۴ ساعته گذشته در این منطقه خبر داد و تصریح کرد: این فوتی ها ۵ نفر در آبادان و یک نفر در خرمشهر بوده است.

 

سلمان زاده با بیان اینکه بستری روزانه بیماران بر اثر ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان ۳ رقمی شده است اضافه کرد: روز گذشته ۱۰۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری بستری و ۷۲ نفر نیز با بهبود ی از بیمارستان ترخیص شده اند و اکنون شمار موارد مثبت بستری در بیمارستان های زیر مجموعه این دانشگاه ۴۹۱ نفر هستند.

 

وی به ثبت رکورد جدید بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان نیز اشاره کرد و ادامه داد: این افزایش بستری بدون تردید افزایش مرگ را در منطقه به همراه خواهد داشت؛ متاسفانه شرایط فعلی فاجعه آمیز است و دیگر نمی توان گفت شرایط به فاجعه نزدیک است بلکه امروز باید گفت در اوج بحران و در دل فاجعه کرونایی قرار داریم اما باز هم هیچ همراهی خاصی صورت نمی گیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ابراز کرد: باید اعتراف کرد که تمام هشدارها، تاکنون بی‌فایده بوده است و خون بیمارانی که روزانه کشته می‌شوند بر گردن کسانی است که نسبت به اوضاع کنونی بی‌مسئولیت هستند.

 

وی شرایط کادر درمان برای مبارزه با این بیماری و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا را بسیار سخت دانست و بیان کرد: متاسفانه تاب و تحمل پرسنل بهداشت و درمان نیز به حداقل ترین میزان خود رسیده اما هنوز برخی بدون توجه به بیش از یک سال و نیم جانبازی آنها به هیچ ضابطه و پروتکلی پایبند نیستند.

 

سلمان زاده همچنین بی تفاوتی مسئولان و مردم در برابر این فاجعه بزرگ را بسیار تعجب آمیز خواند و تاکید کرد: اگر مردم و مسئولین بسیج نشوند و این بی‌تفاوتی عجیب در برابر مرگ شهروندان و نبودن حتی یک تخت بستری در بیمارستان‌ها ادامه پیدا کند؛ نظام سلامت بی شک دیگر پاسخگو نخواهد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: بنا بر آمار گزارش شده از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون، مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان حدود ۲۴۲ هزار مورد به ثبت رسیده که از این تعداد بیش از ۱۵ هزار نفر بستری و بیش از ۱۲ هزار نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

 

کد خبر 1086282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha