برپایی اولین موکب حسینی ایزدی ها در سنجار + تصویر

طایقه ایزدیها در شهرستان سنجار، شمال استان موصل عراق اولین موکب خدمات رسانی حسینی را در منطقه سنون از توابع این شهرستان برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الکفیل» ، طایقه ایزدیها در شهرستان سنجار، شمال استان موصل عراق اولین موکب خدمات رسانی حسینی را در منطقه سنون از توابع این شهرستان برپا کردند.


این موکب به منظور گرامیداشت سالروز واقعه ناگوار عاشورا و مصیبت وارده به حضرت سید الشهدا امام حسين (عليه السلام)، اهل بیت و اصحاب ایشان برپا شد.

حيدر العارضی، سرپرست مرکز فرهنگی ارشاد و توسعه وابسته به آستان قدس عباسی به همراه محمود الاعرجی، مسئول این مرکز هیاتی را برای بازدید از این موکب و اطلاع از خدمات آن تشکیل دادند.

شيخ العارضی، به شبکه الکفیل گفت: در جریان بازدید از موکب و دیدار با ایزدیها آنها اعلام کردند، مسئله امام حسین(علیه السلام) یک مسئله انسانی است و حضرت سید الشهدا (عليه السلام) امامی برای همه مردم و آزادگان است. آنها اظهار داشتند که امام حسین (علیه السلام) همه را زیر بیرق خود جمع می کند.

ایزدیها همچنین اظهار داشتند: امام حسین (علیه السلام) انقلابی علیه همه طاغوتیان و نماینده ای برای همه مستضعفان در جهان است که محدود به یک طایفه یا مذهبی نمی شود. بنابراین ما اولین موکب ایزدی را بنا کردیم که در این منطقه با نام محبان حضرت امام حسین (علیه السلام) خدمت رسانی می کند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1086372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha