گریه بر امام حسین(ع) دین‌داری را بر انسان آسان می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه مسلمان باید دین‌شناس و دیندار باشد، گفت: گریه بر امام حسین(ع) دین‌داری را بر انسان آسان می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر علوی تهرانی به مناسبت ماه محرم در مسجد امیر به سخنرانی پرداخته و گفت: یکی از مهمترین عواملی که ما را به خدا نزدیک می‌کند تولی و تبری است.

وی افزود: سریع‌ترین مسیر تولی و تبری با وجود امام حسین(ع) ممکن است. هر کس می‌خواهد در دنیا و اخرت آبرو کسب کند از مسیر امام حسین(ع) ممکن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه از آدم تا خاتم همه انبیاء بر مصائب امام حسین(ع) گریه کردند، عنوان کرد: براساس آیات و روایات رسیده شب‌های جمعه ارواح تمام انبیاء به کربلا می‌آیند درحالی‌که آنها می‌توانند در عالم برزخ خدمت امام حسین(ع) برسند اما آمدن آن‌ها به کربلا نشان می‌دهد که همه‌چیز از مسیر امام حسین(ع) است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایشی از امیرمؤمنان امام علی(ع) اظهار کرد: حضرت می‌فرماید بدون‌شک دین اسلام در دست انسان‌های شرور اسیر و ملعبه شده ‌است، آنها آخرت را تکذیب و از روی قدرت و استبداد شخصی بر مردم حکومت کردند، به کسانی که نالایق بودند عزت دادند و افراد شایسته را منزوی کردند. اراذل ‌واوباش را بر مردم مسلط کردند و تمام آنچه را که خداوند حرام کرده بود را حلال اعلام کردند. حرمت خاندان پیامبر(ص) را نگه نداشتند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) این‌همه توصیه کرده بودند که ای مردم اگر می‌خواهید به خدا برسید حرمت خاندان مرا نگه دارید، همه این بی‌حرمتی‌ها از سقیفه شروع شد. اگر در خانه حضرت زهرا(س) را آتش نمی‌زدند هرگز خیمه‌های اباعبدالله را آتش نمی‌زدند. سنت و روش پیامبر(ص) را کنار گذاشتند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با تاکید بر اینکه اشرار با دین خدا بازی کردند، گفت: این مسئله در دوران بنی‌امیه به اوج خود رسید. این استاد حوزه علمیه با اشاره به نامه امیرمومنان امام علی(ع) خطاب به یکی از استانداران خود، عنوان کرد: حضرت می‌فرمایند معاویه همچون شیطان رانده‌شده از درگاه خداوند است از او برحذر باش زیرا او ستمگر، جبار، مسلمان‌نما، کافر باطنی، مبارز در مقابل پیام‌آوران حق و حقیقت، برده آزاد شده‌ پیامبر(ص)، دشمن خدا و سنت پیامبر(ص) و قرآن مجید، بدعت گذار، باندباز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه معاویه می‌دانست بنی‌هاشم بسیار مظلوم واقع شدند اما می‌گفت تا وقتی‌که دین اسلام را کاملاً دفن نکنم بنی‌هاشم را رها نمی‌‌کنم، اظهار کرد: اوچنین انسان شقاوتمند بود. شرارت از سقیفه شروع شد در بنی‌امیه به اوج رسید و این اوج در کربلا خود را نشان داد.

 

وی با استناد به روایتی از امام حسین(ع) بیان کرد: حضرت می‌فرمایند در این دوره به‌حق عمل نمی‌شود و در باطن و از باطل جلوگیری نمیکنند، امام حسین می‌فرماید در این شرایط مرگ سعادت است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) می‌فرمایند یزیدبن‌معاویه علنی فسق‌وفجور می‌کرد بنابراین آدمی مثل من با آدمی مثل یزید بیعت نمی‌کند، گفت: حضرت در ادامه می‌فرمایند فاتحه اسلام را بخوانید که زمامدار آن شخصی مثل یزید باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه مسلمان باید دین‌شناس و دیندار باشد، گفت: گریه بر امام حسین(ع) دین‌داری را بر انسان آسان می‌کند.

 

 

کد خبر 1086402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha