مساجد بازار آخرت محسوب می‌شوند

حجت‌الاسلام بارانی با تأکید بر توجه به مساجد به‌عنوان سنگر مستحکم اسلام، قرآن و ولایت گفت: مساجد بازار آخرت محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «محمد بارانی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر با اشاره به  سالروز مساجد در تقویم ایران اسلامی، گفت: مسجد به‌عنوان اولین مرکز حکومت اسلام قرار گرفت تا تکامل و سعادت بشر را در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی، اقتصادی و ... در سایه هدایت‌ها و رهبری‌های برگزیده باری‌تعالی، حضرت خاتم‌الانبیاء محمد مصطفی«ص »  به ارمغان آورد.

 

 امام‌جمعه مهدی‌شهر با اشاره به اینکه ۸۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد که همه در حال تقویت بعد معنوی و روحی نمازگزاران هستند  اظهار داشت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند مساجد خانه اهل تقوی هستند و مساجد بازار آخرت محسوب می‌شوند و مؤمنان خودشان را برای سفر آخرت آماده می‌سازند و این نگاه ویژه اسلام به مساجد است.

 

وی بابیان اینکه مساجد رسالت‌هایی در گام دوم انقلاب اسلامی دارند که باید به قرارگاه یک محله بدل شوند اضافه کرد: درواقع مساجد باید محله محور باشند.

 

حجت‌الاسلام بارانی با تأکید بر اینکه  مسجد باید یک محله را تحت پوشش قرار دهد ادامه داد: در دوران کرونا نیز نقش‌آفرینی مساجد درزمینهٔ اشتغال، بسته‌های معیشتی و… به‌خوبی دیده شد امیدواریم که مساجد در دولت جدید جایگاه خودش را به‌خوبی پیدا کند.

 

امام‌جمعه مهدی‌شهر با اشاره به معرفی اعضای کابینه به مجلس،  اظهار کرد: این دولت درواقع دولت تحول است و می‌تواند که در خودسازی، جامعه سازی، تمدن سازی و برگرداندن اعتماد ازدست‌رفته مردم به دولت قبل، مؤثر عمل کند.

 

وی بابیان اینکه در هشت سال گذشته با عملکرد نادرست دولت قبل اعتماد مردم از دولت تقریباً سلب شد  افزود: مردم به دولت قبل بی‌اعتماد شدند اما رئیس‌جمهور نخستین برنامه خود را بازگرداندن این اعتماد ازدست‌رفته مردم بگذارد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، دولت مردمی، متدین و کاربرد را داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام بارانی با اشاره به اینکه الزاماتی که یک دولت مردمی و تحول‌گرا دارد در چندین شاخص دسته‌بندی می‌شود که نخستین آن‌ها رویکرد انقلابی در همه موارد است، اظهار داشت : حرکت در مسیر حل مسائل و مشکلات جامعه بر اساس راهبردهایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرده‌اند و تغییر حالت رکورد سابق به حرکت جهادی در راستای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از مهم‌ترین اقداماتی است که دولت سیزدهم باید در دستور کار قرار دهد.

 

امام‌جمعه مهدی‌شهر بابیان اینکه دومین راهبرد دولت سیزدهم باید حرکت در مسیر عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی که متأسفانه در دولت گذشته شاهد افزایش فاصله بین طبقات جامعه بودیم، باشد، گفت: شرایط دولت قبل به سمتی پیش رفت که عده‌ای از دارایی نمی‌دانند که با پول‌هایشان چه کنند و گروهی از مردم هم باید در سطل‌های زباله جست جو کنند این فاصله‌های بسیار عمیق زیبنده نظام اسلامی نیست.

 

وی سومین رویکرد دولت عدالت گرا را کم کردن فاصله بین مردم و مسئولان عنوان کرد و افزود: حضور رئیس‌جمهور در مراکز درمانی و ارتباط با مردم می‌تواند این تعامل‌ها را محکم‌تر کند از سوی دیگر گسترش حلقه مشاوران از همه گروه‌ها و افراد مختلف و نگاه به ظرفیت‌های داخلی که بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید کرده‌اند از دیگر اقداماتی است که دولت سیزدهم باید به آن توجه داشته باشد از سوی دیگر دولت باید انتخاب یاران جهادی را نیز مدنظر قرار دهد چراکه یک نفر به‌تنهایی نمی‌تواند اقدام درخوری را صورت دهد و می‌بایست استانداران و فرمانداران از بین مدیران جهادی برگزیده شوند.

 

حجت‌الاسلام بارانی بابیان اینکه دولت باید افراد جهادی را برگزیند تا همراه دولت انقلابی باشند، بیان داشت: امیدواریم که وزرای مؤمن، انقلابی، دور از اشرافی گری و ساده‌زیست بتوانند در وزارتخانه‌ها خدمات خوبی را ارائه کنند تا مردم طعم شیرین عدالت را یک‌بار دیگری بچشند و یاد و خاطر شهید سلیمانی یک‌بار دیگر زنده شود ما امروز نیاز داریم، افرادی مانند شهید سلیمانی روی کار بیایند که ساده‌زیستی را پیشه کنند.

کد خبر 1086411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha