مسجد قلب تپنده جامعه اسلامی است/ لزوم تبیین جایگاه رفیع مساجد برای نسل جوان

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه برای دستیابی به شناخت فرایندها و کارکردهای مساجد، باید برنامه ها و امکانات ویژه ای به این پایگاه های مهم فرهنگی و دینی اختصاص یابد، گفت: حضور جوانان در مساجد با اجرای برنامه های متنوع و جذاب پررنگ می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اشاره گرامیداشت به ۳۱ مرداد روز جهانی مساجد، اظهار کرد: مسجد قلب تپنده جامعه اسلامی  برای ایجاد ارتباط  بین بنده و معبود و اعلام بندگی و عبودیت انسان در برابر خداوند متعال است.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه مسجد مکان مقدسی است که محل اجتماع سالم دینی و الگویی مناسب برای جامعه دینی و فرهنگ اسلامی است، افزود: مسجد، محل وحدت و اجتماع مسلمین جهان اسلام است، جایگاه مسجد در دین مبین اسلام، نظام مقدس اسلامی و جامعه ما بسیار مهم و بی بدیل است.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد دارای نقش ها و کارکردهای متعدد در طول تاریخ بوده و هست، یادآور شد: هیچ نظیر و  جایگزینی در نظام خلفت برای این مکان مقدس وجود ندارد، با پیشینه ای که مسجد در تاریخ و فرهنگ اسلامی دارد، گزاره ای دیگر برای آن نمی توان پیدا  کرد که دارای کارکردهای مسجد باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام تصریح کرد: مسجد و قرآن کریم همواره پیوند ناگسستنی با هم دارند و بر همین اساس است که مسلمانان به مسجد روی آورده اند و امروز در سراسر کشور  شاهد هستیم که مساجد محل حضور گسترده  اقشار مختلف مردم است.

 

حجت الاسلام چراغی پور افزود: برای جامعه علمی و مذهبی آنچه مهم است این است که در دادستدها و تبادلات فرهنگی بتوانیم نهضت دین خواهی بشر را مورد توجه قرار دهیم، بی شک برای دستیابی به شناخت فرایندها و کارکردهای مساجد، باید برنامه ها و امکانات ویژه ای به این پایگاه های مهم فرهنگی و دینی اختصاص یابد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید جایگاه رفیع مساجد برای جوانان و نوجوانان تبیین شود، یادآور شد: شناساندن نقش واقعی مساجد و  کارکردهای این پایگاه عظیم در آحاد مردم باید به روشنی آشکار شود، مسجد به دلیل زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی و دینی در رفتار و عمل افراد جامعه بسیار تاثیرگذار است و باید گفت که مسجد می تواند راه برای همه ما روشن کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام تصریح کرد: در ایران اسلامی و سایر نقاط جهان، مسلمانان در مناسبت های مختلف جمع می شوند و  در  مساجد که خانه های خدا در روی زمین هستند برنامه های دینی و فرهنگی را اجرای می کنند.

 

چراغی پور بیان کرد: در حوزه مساجد برنامه های فعالیت های گسترده داشته و داریم همواره در تلاش هستیم حضور جوانان و نوجوانان در مساجد با اجرای برنامه های متنوع و جذاب پررنگ باشد.

 

وی ابراز کرد: مسجد به عنوان کانون پایگاه مهم دین مبین اسلام دارای ۴ نقش و کارکرد اصلی بوده اس و  مسجد تراز اسلامی این  ۴ نقش را  همزمان ایفا کرده است، مساجد  به عنوان پایگاه عبادت و یاد خداوند متعال و  به عنوان  پایگاه جهاد فکری و تعلیم معارف اسلامی نقش مهمی در جامعه داشته است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: تجمع نیروهای جبهه های جهاد اسلامی و پایگاه وحدت مسلمین و نمایش روح وحدت و یکپارچگی به دشمنان پیدا و پنهان جامعه اسلامی از دیگر کارکردهای مسجد بوده است که همواره مورد تاکید دین مبین اسلام  قرار گرفته است.

 

کد خبر 1086461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha