گروه جهادی طلبه و روحانیون گیلان به کمک کادر درمان شتافتند

حجت الاسلام زحمتکش با بیان اینکه یکبار دیگر اعضای گروه جهادی طلبه و روحانیون گیلان به کمک کادر درمان شتافتند گفت: این روزها نیاز اصلی بیمارستان کپسول اکسیژن برای کمک به تنفس بیماران و گان برای همراهان بیمار است.

حجت الاسلام «میثم زحمتکش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه یکبار دیگر به دلیل شیوع بیش از حد ویروس کرونا در پیک پنجم و شرایط سخت این روزهای کادر درمان، تعدادی از اعضای گروه جهادی روحانیون «میثم تمار» به یاری کادر درمان بیمارستان رازی شتافته اند اظهارکرد: در آغاز شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه ۹۸ نیز جمعی از روحانیون و طلبه های جوان به صورت جهادی پای کار آمدند و در بخش های مختلف حتی در غسالخانه ها و شستشوی میت که کسی آنزمان جرات نداشت انجام دهد، چندین ماه داوطلبانه خدمت کردند.



مسئول قرارگاه جهادی میثم تمار افزود: قبل از انجام فعالیت در بیمارستان یکسری آموزش های لازم و توضیحات به اعضای داوطلب ارایه می شود که در روند همکاری موثر است.



وی با تاکید بر اینکه متاسفانه این روزها اکسیژن نیاز اصلی بیمارستان و بیماران کرونایی است، گفت: کپسول اکسیژن برای بیماران و گان برای همراهان بیمار بسیار نیاز است که امیدواریم خیرین و مردم عزیز در این روزهای سخت به کمک کادر درمان و بیمارستان بیایند و ما را یاری کنند.



حجت الاسلام زحمتکش اظهار کرد: ما چهار کپسول ۴۰ کیلویی اکسیژن تهیه کردیم تا به صورت امانت در اختیار بیماران نیازمند قرار دهیم.



وی افزود: در صورت استفاده هر سه ساعت کپسول های ۴۰ کیلویی خالی می شوند که آنها را در شهرک صنعتی پر می کنیم و دوباره به بیمار تحویل می دهیم. 



حجت الاسلام زحمتکش هزینه هر بار پر کردن این کپسول ها را ۶۵ هزار تومان دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایط بیماری و وضعیت سخت معیشت و بیکاری بسیاری از مردم در کنار پرداخت هزینه های دارو و بیمارستان، نیازمند کمک و حمایت مردمی هستیم تا بتوانیم از این بحران نیز بگذریم.



وی تصریح کرد: تمام اعضای گروه جهادی که از روحانیون و طلبه ها هستند در بیمارستان رازی انجام خدمات کمک پرستاری مثل تهیه دارو و حمل و نقل بیمار و حمل و نقل اموات کرونایی و... را انجام می دهند.

 


حجت الاسلام زحمتکش با اشاره به اینکه پویش «نذر کپسول اکسیژن» را به نیت ماه محرم آغاز کردیم تا یاریگر مدافعان سلامت و خانواده های گرفتار این بیماری منحوس باشیم، ابراز امیدواری کرد: با دعای خیر مردم و حمایت های مادی و معنوی آنان بتوانیم بزودی این مرحله سخت را نیز پشت سر بگذاریم.



وی گفت: خیرین می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب حقوقی ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۲۳۹۹۴ به نام گروه جهادی میثم تمار واریز کنند.

کد خبر 1086479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha