مسجد تراز اسلامی راهبرد کلانی است که در جریان طرح ملّی فهما تبیین شد

حجت الاسلام شکری با تبریک سالروز روز جهانی مسجد گفت: تحقق مسجد تراز اسلامی راهبرد کلانی است که در جریان طرح ملی فهما تبیین شد.

« حجت الاسلام کاظم شکری» با تبریک روز جهانی مسجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: مسجد تراز اسلامی راهبرد کلانی است که در جریان طرح ملّی فهما تبیین شد.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: یکی از اقدامات موثر در جریان تحقق مسجد تراز اسلامی، راه اندازی سامانه فهما (برنامه های فرهنگی هنری مساجد ایران) با اهتمام ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است. 

 

وی با اشاره به اهمیت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: در جریان اجرای این طرح فعالیت ها و رخدادهای فرهنگی هنری کانون های مساجد در سامانه فهما ثبت و مورد ارزیابی قرار می گیرد. 

 

وی اظهار کرد: ثبت اطلاعات، تشویق و ترغیب اعضاء کانون های فرهنگی هنری در سامانه ملی فهما امکان تعامل، مشارکت و همراهی بیشتر و بهتر فعالان مسجدی را فراهم کرد و در این جریان یک زیست و رقابت مومنانه ایجاد شد که در قالب طرح ایران قوی نیز بار دیگر مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

شکری ادامه داد: برنامه ریزی در فضای سامانه فهما این امکان را ایجاد کرد که ایده های ناب مورد مبادله و اشتراک گذاری قرار گیرد به واقع فعالان مسجدی در قالب این طرح توانستند از یک فرصت بی نظیر برای بهره مندی از ایده ها استفاده کنند. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز اظهار کرد: ۳۱ مرداد ماه مصادف با روز جهانی مساجد است در این روز در سال ۱۳۴۸ مسجد الاقصی که قبله نخستین مسلمانان جهان است توسط صهیونیسم به آتش کشیده می شود.

 

وی بیان کرد: اهمیت جایگاه والای مسجد الاقصی در میان مسلمانان بسیار زیاد است چرا که مسلمانان معتقد هستند که مسجد قلب دین است و جایگاهی برای پیونده آسمان و زمین؛ این در حالی است که جریان مسیحی صهیونیستی که در آمریکا ظهور کرده است معتقد است ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح(ع) است، اعتقادی که براساس آن قبله نخستین مسلمانان به آتش کشیده شد. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های هدفمند و موثر فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در بستر مسجد زمینه ساز تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است، که در جراین این امر می توان گفت که بسیاری از سیاست گذاری های صهیونیسم نقش برآب می شود و به زودی خیل مومنان و شیفتگان در مسجد الاقصی نماز جماعت می خوانند. 

 

 

 

 

کد خبر 1086506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha