پخش مستند زندگی شهید فکوری در رادیو فرهنگ 

برنامه «مستند فرهنگ» شبکه رادیویی فرهنگ روز شنبه ۳۰ مردادماه به روایت سرگذشت شهید جواد فکوری اختصاص دارد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان، مستند فرهنگ که به بررسی و تحقیق درباره فرماندهان دفاع مقدس پرداخته و مروری بر زندگی این سربازان اسلام و وطن دارد در این قسمت به شرح سرگذشت سردار شهید جواد فکوری می پردازد.
در این مستند با همرزمان و آشنایان شهید جواد فکوری گفتگو‌شده و بر زندگی ایشان ‌و‌فعالیت هایی که داشتند گذری کوتاه می شود.


جواد فکوری در ۱۷ دی سال ۱۳۱۷ در تبریز متولد شد. او سرتیپ خلبان اف-۴ فانتوم ۲ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده آن نیرو از ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ و وزیر دفاع در کابینه محمدعلی رجایی بود. وی در مهرماه ۱۳۶۰ در حین بازگشت از جبهه جنوبی جنگ به تهران، در حومه شهر ری، در ۷ مهر سال ۱۳۶۰ بر اثر سقوط سقوط هواپیمای حامل به همراه جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه، تیمسار سرلشکر فلاحی، سرهنگ نامجو، سرداران کلاهدوز و جهان آرا، جان خود را از دست داد. پس از درگذشت وی در سانحه پرواز هرکولس سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش ایران، درجه نظامی جواد فکوری به سرلشکری ترفیع یافت، و از او تحت عنوان رسمی «تیمسار سرلشکر جواد فکوری» یاد می‌شود.

سرلشکر فکوری مؤلف چندین کتاب و دستورالعمل آموزشی در نیروی هوایی بوده‌است. از آن جمله می‌توان به کتابچهٔ اطلاعات نیروهای هوایی منطقه اشاره کرد.


برنامه «مستند فرهنگ» از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه از رادیو فرهنگ روی آنتن می رود. 

کد خبر 1086560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha