اهدای خون ۱۲۰۷ نفر طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در قزوین

مدرسی با اشاره به اجرای طرح نذر خون گفت: یک هزار و ۲۰۷ نفر از مردم استان قزوین در تاسوعا و عاشورای حسینی با مشارکت در این طرح، خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

«مریم مدرسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: یکی از اقداماتی که هر ساله در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اجرا می شود پویش نذر خون است که در سال جاری هم این پویش از تاسوعا تا اربعین حسینی در حال اجراست.

 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تدابیری اندیشیده شد تا مردم بتوانند با مراجعه به پایگاه های انتقال خون در این امر خداپسندانه شرکت کنند که در تاسوعا و عاشورای حسینی در استان قزوین یک هزار و ۵۷۰ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند.

 

وی عنوان کرد: از میان این تعداد مراجعه کننده یک هزار و ۲۰۷ نفر موفق به اهدای خون شدند و در واقع در پویش نذر خون شرکت کردند و توانستند به بیماران نیازمند خون مساعدت داشته باشند.

 

مدرسی اعلام کرد: در مجموع رشد ۳۰ درصدی نذر خون مردم استان را در روزهای نهم و دهم محرم داشتیم که در شب تاسوعا ۲۳۲ نفر، در روز تاسوعا ۵۱۸ نفر و در روز عاشورا ۴۵۷ نفر خون خود را اهدا کردند.

 

وی تأکید کرد: خوشبختانه مشارکت بانوان هم در این اقدام نسبت به سال های گذشته افزایش داشت به طوری که رشد ۱۱۵ درصدی اهدای خون توسط بانوان را در ایام عزاداری امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم.

 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین یادآور شد: پویش نذر خون از تاسوعای حسینی آغاز شده و تا اربعین ادامه دارد که امیدواریم مردم نیکوکار استان در این پویش مشارکت بالایی را ثبت کنند و توجه داشته باشند که تمامی اقدامات در مراکز انتقال خون با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد.

کد خبر 1086563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha