عزاداری برای سالار شهیدان فرصتی برای سبک کردن قلب از گناهان است

حجت‌الاسلام دیرباز گفت: عزاداری برای سیدالشهداء (ع) در ماه محرم را باید فرصتی مناسب برای سبک کردن قلب و روح از گناهان قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاد حوزه و دانشگاه در جمع عزاداران حسینی در محل حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: واقعه عاشورا هیچگاه کهنه نمی شود و هر روز ابعاد تازه ای از آن آشکار می شود.

 

حجت الاسلام دیرباز با یادآوری اینکه مردم در ماه محرم با سیاه پوش کردن کوچه و مساجد در غم سالار شهیدان عزاداری می کنند، تصریح کرد: ما برای مرگ عزیزان سال‌ها عزاداری و گریه نمی‌کنیم ولی برای شهادت امام حسین(ع) و یارانش هزار و ۴۰۰ سال است که عزاداری می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه مردم به واقعه عاشورا و فلسفه جنگ امام حسین(ع) با یزیدیان اعتقاد دارند و می‌دانند که امام حسین(ع) برای اهداف عالیه شهید شدند، ادامه داد: در روز عاشورا مردم نادان و دشمنان امام حسین (ع) به پیکر مبارک شهدای کربلا سنگ می‌زدند و روزه می‌گرفتند و این نشان می‌دهد که عقیده آنها بسیار پوچ و واهی بود.

 

به گفته دیرباز، انسان شناسی و عقیده صحیح داشتن سخت است، فضای مجازی انسان‌شناسی و عقیده درست داشتن را نشان نمی‌دهد، در این فضا معاندان و دشمنان نظام و اسلام می‌خواهند عقیده جوانان را به واقعه عاشورا و اسلام سست و کمرنگ کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در این میان جوانان قبل از تأیید هر مطلبی که در فضای مجازی مشاهده می‌کنند باید از کارشناس مربوطه مشاوره بگیرند و بعد آن را قبول کنند.

 

وی با تاکید براینکه فضای مجازی می‌تواند محلی برای تقویت عقاید و افکار درست جوانان نسبت به فرهنگ عاشورا و اسلام ناب محمدی و هم فرصتی برای دشمنان به منظور تخریب نهضت عاشورا باشد، افزود: باید از فضای مجازی برای اعتلای دین و اسلام استفاده شود.

 

به گفته حجت الاسلام دیرباز، فضای مجازی بستر بسیار خوبی برای دشمن است تا فرهنگ و فلسفه عاشورا را در جوامع اسلامی بد جلوه دهد ولی نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.

 

وی با بیان اینکه طرح جمع خوانی قرآن در حسینیه اعظم زنجان همزمان با شهادت امام حسین (ع) کار بسیار خوبی است، یاد آورشد: انجام چنین کارهایی باید تداوم داشته و تقویت شود؛ چرا که تقویت و در اعتلای فرهنگ عاشورایی بسیار موثر است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رمز محبوبیت تبعیت و پیروی از  ولایت و خداوند است، بیان کرد: باید تبعیت از خداوند و ولایت در زندگی ما اوج بزند. عزاداری برای سیدالشهداء (ع) در ماه محرم را باید فرصتی مناسب برای سبک کردن قلب و روح از گناهان قلمداد کرد.

 

کد خبر 1086594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha