رویا را از سرزمین سیستان و بلوچستان گرفته‌اند /از ظرفیت اهل تسنن در کابینه استفاده کنید

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: رهبر معظم انقلاب طی حکمی یکی از فرزندان ولایتمدار اهل سنت را به فرماندهی نیروی دریایی منصوب کردند پس شما نیز باید از ظرفیت اهل تسنن استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، معین الدین سعیدی در ادامه جلسه علنی امروز شنبه (30مرداد)مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم خطاب به رئیسی گفت: رأی دشمن شکن مردم به شما به خاطر حفظ نظام بود، لذا لازم است برنامه‌های خود درباره روش‌های کنترل تورم، تثبیت ارزش پول ملی، کاهش ضریب جینی، حل مشکل معیشت مردم و نحوه مدیریت کرونا ارائه کنید.

 

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت بانون در کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب طی حکمی یکی از فرزندان ولایتمدار اهل سنت را به فرماندهی نیروی دریایی منصوب کردند پس شما نیز باید از ظرفیت اهل تسنن استفاده کنید.

 

وی با بیان اینکه شخص اول مملکت مالزی را بارها بدون محافظ در مجامع عمومی دیده‌ایم، یادآور شد: شما هم نباید از مردم فاصله بگیرید و انتظار داریم در قبال برخی اقدامات واکنش انقلابی داشته باشید ضمن اینکه طبق فرمایش امام (ره) چین و شوروی نیز مانند آمریکا و انگلیس بوده پس باید درباره اقدام اخیر سفیر روسیه در ایران نیز واکنش داشته باشید.

 

سعیدی با بیان اینکه منافع ملی بر اساس حفظ 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت است،گفت: عدالت شعار محوری شما بود و مجلس نیز برای محرومیت‌زدایی بودجه‌های خاص در نظر گرفته لذا شما نیز باید با رفع تبعیض به محرومیت زدایی کمک کنید.

 

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به مشکلات  استان سیستان و بلوچستان گفت: صف طویل دختران برای آوردن آب دل‌ها را می‌آزارد .رویا را از سرزمین سیستان و بلوچستان گرفته‌اند و اگر شما از آرزوی کودکان بپرسید از هر 10 نفر، 9 نفر پاسخی ندارند چرا که جز محرومیت چیزی ندیده‌اند و این اتفاق برای استانی می افتد که زمانی که استکبار مرزهای ایران را در هم نوردیده بود، تنها سیستان و بلوچستان بود که با آن مقابله کرد.

 

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در سایه سار ولایت فقیه، فقر را نمی‌پذیریم .

 

همچنین در ادامه محمدرضا صباغیان بافقی، در مخالفت با کلیات  کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: برنامه خوبی ارائه شده که نشان‌دهنده تلاش و فکر است اما چنین برنامه‌هایی را دولت‌های قبل نیز ارائه کردند. اکثر این دولت‌ها در یک ایستگاه متوقف شدند. آنها نتوانستند برنامه‌هایشان را اجرایی کنند زیرا کشورمان نیاز به جراحی عمیق و بزرگ دارد که اگر به آن توجه نشود هیچ برنامه‌ای اجرایی نخواهد شد.

 

نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر به موضوع ساختار سیاسی و اجرایی توجه جدی نشود آقای رئیسی نیز همانند روحانی و احمدی نژاد موفق نخواهند شد چون چرخ دنده‌ها میزان نیست. در کشورمان ظرفیت‌های زیادی مانند معادن و... وجود دارد و در این میان دستگاه‌های نظارتی مختلفی فعالیت می‌کنند اما نظارت کافی وجود ندارد.

 

وی افزود: در کشورمان مجلس و قانونگذاری داریم ولی شورای عالی اقتصادی، بورس و فضای مجازی قانونگذاری می‌کنند. تا زمانی که چنین ساختاری باشد علیرغم اینکه شما فردی دلسوز، توانمند و دارای سلامت نفس هستید، هیچ کدام از برنامه‌هایتان محقق نمی‌شود لذا باید با حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام دست به اصلاح و جراحی بزنید.

 

صباغیان 4،گفت: صحبت از تمرکززدایی در کشور می‌شود اما وقتی قدرت به استاندار دهیم همانند تمرکزگرایی است زیرا فقط چند نفر در اطراف استاندار قرار دارد و این یعنی قدرت دست یک نفر است و هر کاری بخواهد می‌تواند انجام دهد؛ باید مجلس ایالتی تشکیل دهیم و شورای استانی را تقویت کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: آقای رئیسی شما باید شفافیت ایجاد کنید لذا به همراه وزرایتان اموالتان را به صورت کتبی و عمومی و همچنین حقوق دریافتی‌تان را اعلام کنید تا شفافیت سراسر کشور را فرا بگیرد.

کد خبر 1086597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha