مسجد جایگاه رشد باورهای دینی با راهبرد تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اهمیت حضور نوجوانان و جوانان در فضای مسجد گفت: مسجد جایگاه رشد باورهای دینی با راهبرد تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

« حجت الاسلام ابوالفضل مرادی» با تبریک فرا رسیدن سالروز جهانی مسجد و اهمیت توجه به این اصل مهم به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: مسجد جایگاه رشد باورهای دینی با راهبرد تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

 

سرپرست امور مساجد استان البرز با اشاره به ضرورت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: در سطح استان البرز بیش از ۸۵۰ مسجد فعال وجود دارند که عمده آن ها در طول چند سال اخیر برمبنای چارچوب های معین شده با محوریت امام مسجد ( مدیر مسجد) در قالب مسجد تراز اسلامی فعالیت دارند. 

 

وی مدیریت مسجد را مردمی خواند و اظهار کرد: مساجد به صورت مردمی اداره می شود و این مردم هستند که شاکله برنامه ها و راهبردهای معین شده را در قالب تعالی مسجد برنامه ریزی و پشتیبانی می کنند.

 

به گفته وی، اینکه امام مسجد برای فعالان مسجدی برنامه داشته باشد، نیازهای محله را بشناسد و در نمازهای یومیه نسبت به تبیین مسائل دینی و ارزشی سخنرانی های مرتبط داشته باشد یکی از شاخص های مسجد تراز اسلامی است. 

 

برخورداری ۳۹۱ مسجد استان البرز از کانون فرهنگی هنری 

 

وی عنوان کرد: از دیگر محورها و شاخص های اجرایی با همت امام مسجد و همراهی هیئت امناء پیشبرد جریان انقلابی است؛ بهره مندی از فرآورده های هنری، ارتقاء روحیات انقلابی، تحقق انسجام و همدلی در سایه مسجد و ... از جمله برنامه های امام مسجد است. 

 

حجت الاسلام مرادی ۳۹۱ مسجد استان البرز را برخوردار از کانون فرهنگی هنری ذکر کرد و در ادامه بیان کرد: مساجد در جریان شیوع بیماری کرونا با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد نسبت به اجرای طرح مواسات و همدلی به خوبی عمل کردند و در هر محله با محوریت مسجد محل، قرارگاه مواسات و همدلی شکل گرفت. 

 

مساجد بسترساز جریان ظهور منجی بشریت هستند

 

سرپرست امور مساجد استان البرز مطرح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راهبردی معین برای فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهت تحقق مسجد تراز اسلامی است و در این میان امام مسجد نیز با رهنمودها و مدیریت های شایسته در بستر مسجد زمینه های پیشبرد این هدف را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام مرادی در پایان خاطرنشان کرد: هدایت خاص مدیر مسجد در جریان دوران غیبت امام عصر(عج) با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مسجد راهبرد کلان و قابل نظری است که براساس آن ارتقاء درک و باور به مسئله ظهور منجی بشریت فراهم می شود.

 

کد خبر 1086605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha