قم در غم فراق امام سجاد(ع) غرق در ماتم و عزاست

همزمان با سالروز شهادت حضرت امام سجاد(ع) شهر مقدس قم غرق در ماتم و عزا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، شهر قم امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) شاهد عزاداران عاشقی است که خود را به جوار حرم حضرت فاطمه معصومه (س) رسانده تا این مصیبت عظمی را به ایشان تسلیت بگویند .

 

مساجد، حسینیه ها، تکایا، دفاتر حضرات آیات عظام مراجع تقلید و صحن های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ، میدان آستانه، خیابان های منتهی به حرم مطهرنیز شاهد مردم عزادار است.

 

سخنرانان ومداحان با خطابه ومدیحه سرایی گوشه ای از زندگی امام سجاد(ع) را برای سوگواران بیان می کنند.

 

مسلمانان غیرایرانی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های سوگواری به شیوه سنتی عشق و علاقه خود را به آن امام همام نشان دادند.

 

هم اکنون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پذیرای جمعی از زائران و شهروندان عزادار قم است که جهت عزاداری وعرض تسلیت به حضرت معصومه (س) وارد صحن های حرم مطهر می‌شوند.

 

همچنین بیرقهای سیاه عزا، بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه (س) خیابانها و میادین افراشته شده و عاشقان امامت و ولایت  بر مظلومیت آن حضرت اشک ماتم می ریزند.

 

مسجد مقدس جمکران نیز شاهد زائرانی است که از سراسر کشور به این مکان مقدس آمده اند تا با  این مصیبت را به امام عصر تسلیت بگویند.

 

لازم به ذکر است این برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال انجام است.

 

امام علی بن الحسین (ع) در پنجم شعبان سال ۳۸ هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود و سال‌های پایانی زندگی حضرت علی (ع)، جد بزرگوار خویش را درک کرد و به مدت ۲۳ سال از سرچشمه دانش امام حسین (ع) بهره‌مند شد.


امام سجاد (ع) به دلیل بیماری نتوانست در حماسه عاشورا حضور یابد، اما با وجود چنین شرایطی به دفاع از حقانیت اسلام پرداخت. ایشان پس از شهادت امام حسین (ع) و با برعهده گرفتن پیشوایی شیعیان جهان، در رساندن پیام حماسه عاشورا به جهانیان بسیار کوشید و با خواندن خطبه‌هایی مشهور و کوبنده در برابر یزیدیان در رسوا ساختن دشمنان و دفاع از خاندان اهل بیت (ع)، نقش بسیار مهمی را ایفا کرد.

 

سرانجام امام سجاد (ع) به روایتی در 12 محرم سال ۹۵ هجری قمری به دستور هشام بن عبدالملک در مدینه مسموم و به شهادت رسید. پیکر مطهر ایشان در قبرستان بقیع در کنار عموی بزرگوارشان، امام حسن مجتبی (ع) به خاک سپرده شد.

کد خبر 1086654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha