امام حسین(ع) پیروز حقیقی واقعه عاشورا است

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان‌اینکه امام حسین(ع) پیروز حقیقی واقعه عاشورا است، گفت: امام حسین(ع) کشتی نجات بشر و مشعل فروزان هدایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام «کاظم حافظ نیا» امروز(شنبه، ۳۰ مرداد) در تجمع بزرگ عاشوراییان آستارا که همزمان با روز سوم شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و سالروز شهادت امام سجاد(ع) و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در محل سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: امام حسین(ع) کشتی نجات بشر و مشعل فروزان هدایت است و با ایستادگی در برابر ظلم و ستم دشمنان، پرچم اسلام را به اهتزار درآورد.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌ اینکه امام حسین(ع) دغدغه دین داشت و در این راه نیز به شهادت رسید، افزود: امام حسین(ع) به خاطر پاسداری از دین از فرزندان و جان و مال خود گذشت و در راه دین باید از جان و ثروت خود بگذاریم تا به ارزش های اسلامی صدمه ای نرسد.

 

وی امام حسین(ع) را پیروز حقیقی واقعه عاشورا دانست و تصریح‌کرد: کشته‌‌شدگان در راه خدا پیروز هستند و این است که نهضت خونین کربلا را در طول تاریخ ماندگار کرده است.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه عشق و محبت به امام حسين(ع) تا ابد در قلب عاشقان و آزادگان دنيا زنده است، گفت: اين عشق روز به روز و سال به سال گرم‌تر و پرشورتر می‌شود.

 

امام جمعه بندر آستارا با تسلیت سالروز شهادت سیدالساجدین امام سجاد (ع) اظهار کرد: امام سجاد(ع) به خواست خدا بيمار مصلحتی شد تا مسير امامت و ولايت را ادامه دهد.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان‌اینکه امام سجاد(ع) به دليل بيماری نتوانست در قیام عاشورا حضور يابد، اما با وجود چنين شرايطی نيز به دفاع از حقانيت اسلام پرداخت، خاطرنشان‌کرد: آن امام همام پس از شهادت امام حسين(ع) و با برعهده گرفتن رسالت شيعيان جهان، در رساندن پيام حماسه عاشورا به جهانيان بسيار كوشيد و با خواندن خطبه‌های مشهور و كوبنده در برابر يزيديان در رسوا ساختن دشمنان و دفاع از خاندان اهل‌بيت(ع)، نقش بسيار مهمی را ايفا كرد.

 

گفتنی است، مداحی توسط خلیل خوبکار و سینه‌زنی حاضرین پایان بخش این مراسم در بندر مرزی آستارا بود.

کد خبر 1086666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha