۹۵ درصد هیئت های عزاداری گرمه پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند

مدیرتبلیغات اسلامی شهرستان گرمه گفت: ۹۵ درصد از هیئت های عزاداری در این شهرستان در برگزاری آیین سوگواری امام حسین(ع) پروتکل های بهداشتی کرونا را رعایت کردند.

حجت الاسلام «حجت الله شیرمحمدیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: عزاداران حسینی با استفاده از ماسک و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مقابل هیات ها حضور یافته و به سوگواری پرداختند و خوشبختانه شکایت خاص و مهم از هیات های گرمه در زمینه رعایت نشدن نکات بهداشتی به دست ما نرسید.

 

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان گرمه افزود: هر ساله هیات های مذهبی در حسینیه تغزیه خوان ها یا همان حسینیه سیدالشهدا جمع می شدند و به صورت یکپارچه به عزاداری و سوگواری می پراختند اما امسال با توجه به شرایط کرونا، عزاداران در مقابل هیات ها حضور یافته و با فاصله گذاری اجتماعی سوگواری پرداختند.

 

حجت الاسلام شیرمحمدیان اظهارداشت: امسال اجتماع هیات های عزاداری لغو شد و مراسم در فضای باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره برگزاری آیین بیل گردانی در گرمه گفت: آیین تعزیه بنی اسد یا همان بیل گردانی در گرمه و در دوازدهمین روز از ماه محرم برگزار می شود اما امسال متفاوت از سال های پیش است.

 

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان گرمه افزود: آیین بیل گردانی امروز در فضای باز، با تعداد کمتری از جمعیت و در زمان کمتری در هیات مسجدالحسین برگزار می شود.

 

بر اساس این گزارش تعزیه بنی اسد  یا بیل گردانی، در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شده است.

 

این تعزیه ماجرای دفن شهدای کربلا توسط قوم بنی اسد را حکایت می کند و بیش از 150 سال است که در این شهر برگزار می‌شود. 

 


 

 

 

کد خبر 1086699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha