پنجمین جشنواره استانی داستان کوتاه دفاع مقدس در گیلان برگزار می شود

محمدپور از فراخوان پنجمین جشنواره استانی «جایزه ادبی یوسف» خبر داد و گفت: این جشنواره با موضوع دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت و داستان های واقعی از شهیدان برگزار می شود.

«اسماعیل محمدپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فراخوان استانی پنجمین جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس «جایزه ادبی یوسف» خبر داد و اظهار کرد: دهمین دوره این جشنواره در کشور برگزار می‌شود.



مدیر ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه این جشنواره در چند بخش برگزار می‌شود گفت: در بخش «بزرگسال» و «نوجوان» موضوع اصلی داستان‌های ارسالی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت است و در بخش «ویژه» داستان‌های شهیدان می‌باشد که موضوع اصلی داستان‌های ارسالی مقطعی برجسته از زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس و یا مدافع حرم است.



وی گفت: ضروریست در بخش شهیدان، آثار پایبندی به واقعیت ماجرای زندگی آن شهید را داشته باشد.



محمدپور اذعان کرد: در بخش بزرگسال و نوجوان حجم اثر ارسالی نباید از چهار هزار کلمه بیشتر باشد و در بخش ویژه نیز حجم آثار باید سه هزار کلمه باشد.



وی با بیان اینکه اثرها در بخش‌های بزرگسال، نوجوان و ویژه به صورت جداگانه داوری خواهند شد گفت: در بخش تقدیر نیز جوایز به صورت جداگانه اهدا می‌شود.



محمدپور اضافه کرد: داستان منتخب استان‌ها برای انتخاب آثار در سطح ملی به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال خواهند شد و آثار برتر در هر سه بخش موضوعی ویرایش می‌شود و در مجموعه جداگانه‌ای به اسم صاحبان آثار به چاپ خواهد رسید.



وی تصریح کرد: حداکثر مهلت ارسال آثار پایان مهرماه 1400 است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی پست الکترونیکی paydari1399@gmail.com ارسال کنند.



محمدپور در ادامه با معرفی دبیر علمی پنجمین جشنواره استانی ادبی داستان کوتاه دفاع مقدس گیلان اظهار کرد: «علی خوشه چین» از شاعران و نویسندگان استان دبیر جشنواره است که حکم وی توسط مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان امضاء  شده است.



وی همچنین یادآور شد: شرکت کنندگان در کنار ارسال آثار می‌بایست نام، سال تولد، تحصیلات و آدرس محل سکونت و شماره تماس خود را درج کنند.

 

 

 

کد خبر 1086721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha